• Snusadus

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

duschar givetvis utan! Vill inte stå som en kokkos och gräva innanför badbyxorna.. mer praktiskt utan.. har inga som helst problem att ta på mig badkläderna när de och jag är våta.

I samma anda är jag också upprörd över det nya modet att killar ska ha kalsonger på sig under badbrallan... snacka om snuskigt (om man inte byter till rena då förstås innan man hoppar i..)..
    En pappa på vårt babysim har det.. hoppas att han duschar och byter till rena kallingar innan han tar med dem i vattnet.. Blääääääk!!!

• Snusadus

mexisis
    konstigt inlägg tycker jag, varför säger du så?...
    hmm jag undrar vad du vill ha för svar?

fast håller med tjorvig.. det kunde ju vara lite mer privat i offentliga duschrum...

• Snusadus

Verkar vara en könsrelatierad fråga det här.. Sambon (man) hävdar att det alltid är naket innan duschen och att badbrallor först tas på efter duschen..
    Kan det vara så att kvinnor i allmänhet skäms över sin kroppar på nått knasigt vis..
    Jag är på inga sätt vackrast i världen.. men skäms gör jag inte! och varför glo på de man duschar med??? hmmm

• Snusadus

som tillägg till inlägg 264
    Vår babysimsinstruktör berättade för oss att om man duschar med tvål och tvättar sig noga luktar man inte klor sen heller. Kloret sätter sig i "smutsen" på kroppen och det är därför man luktar bassäng...

Jag tycker att det är synd att så många har en "skiter väl i det attityd".
    Jag vill gärna gå på badhus med min dotter, men är själv lätt känslig för kloret. Och efter som många (över 70%) inte tänker på sådana som mig kanske jag inte kan det. Det är ju ganska trist att få röda utslag så fort man hoppar i bassängen...
    Det är väl inte så himla jobbigt att tvätta sig ordentligt innan man hoppar ner i badet. Av hänsyn till varandra och av hänsyn till miljön.. Det kan ju inte vara bra att man ska massa klor i vattnet egentligen...

Men det verkar vara en "het potatis" i alla fall. Det handlar ju inte så mycket om att man har "äckel" i brallan, utan mer om att vi alla har en massa krämer, parfymer och naturliga avlagringar som bör tvättas av innan man hoppar i gemensam pool.
    Trist att så många skiter i det, önskar att det fanns enkelt sätt att göra alla tillags!

• Snusadus

svar på 284
    men det handlar ju om att ta hänsyn eller hur?
    Antar att det inte finns nått vi som tycker att det är självklart att man duschar utan badkläder kan säga till er som duschar med för att få er att ändra ert beteende.
    Jag tycker bara att det är synd att alla inte kan visa hänsyn och göra sig ordentligt rena (för alla är inte rena, nyduschade, när de kommer till omklädningsrummet) innan man hoppar i gemensam pool.
    Hur man gör hemma är väl en sak, men nu är det ju gemensamt...

kolla här vilka kemikalier som måste vara i vattnet för att vi naturligt är så "smutsiga"...

Klor, brom, ozon, eller UV-lys, bruges i bassinet til desinfektion af badevandet og dræber de bakterier, vi efterlader os. Alle mennesker har bakterier på kroppen, selv når man lige har vasket sig. Bakterierne formerer sig meget hurtigt, når de trives ved kropstemperaturen på 37 grader. Er det 8 timer siden man sidst har været i bad, forurener man badevandet 250 gange så meget, som hvis man er grundig afvasket. Derfor er det i alles interesse at hjælpe med at holde vandkvaliteten i top.

• Snusadus

ja verkligen.. här avgjordes nog valet
  • Snusadus

en pappa på vårt babysim har fillingar under badbrallan... hoppas han tar rena på sig för att ha i badet.. de är torra ialla fall bläk!!! dumt mode!!!

• Snusadus

hahaha.. ja jösses är för gammal och jag är 30 varför vill man visa sina underkläder?? för mig ofattbart..

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?