• AnnaMia75

Kontrakt?

Var på ett värdelöst Aurora samtal i går och fick då remiss vidare till en läkare. Fick informationen att det bara är läkare som har mandat att skriva "kontrakt". Var så upprörd över det värdelösa samtalet att jag inte kom mig för att fråga vad ett kontrakt innebär. Nån som vet?

• Svar på tråden Kontrakt?
  • Makenzi

Hej AnnaMia75

Jag slog lite på nätet gällande din fråga och jag TROR att det kan handla om ett kontrakt gällande om man blir "lovad" kejsarsnitt pga av sin förlossningsskräck. Men som sagt, jag är långt i från säker på detta.

Vad jag däremot är säker på är att det är mycket olyckligt och beklagligt att den/dom du träffade under ditt aurora samtal inte kunde ge dig trygghet och ledning Det är ju för sjutton det dom ska vara kompetenta till att göratycker man.

Hur som helst, så vill jag i alla fall att du ska veta att OM du behöver någon att prata med ang förlossningsrädslan och förlossningen så får du hemskt gärna skriva till mig Jag led själv av otrolig förlossningsskräck men födde vaginalt och hade en fantastisk förlossning. Jag har samlat på mig en hel massa kunskap och tips just för att kunna vara en liten lugnande länk mitt i all rädsla

STOR kram på dig

• dreamspell

När jag var på Aurorasamtal berättade Bm att man kunde skriva ett kontrakt som gick ut på att man skulle försöka föda vaginalt-men kunna be om snitt om man kände att det inte funkade,typ. Jag ville inte ens försöka så för mig blev det snitt och det måste ju alltid beviljas av läkare-så även kontraktet jag skrev om. Vet int eexakt vad din BM menade dock?

• anemonasussegotta

Tydligen så har jag ett "kontrakt". Mitt består i att en förlossningsläkare på spec. mödravården har skrivit in i journalen att vi har "enats i all enlighet" med att jag ska genomgå planerat snitt. Där står det även att dom redan skickat iväg och meddleat gynop. om detta. Så i mitt fall så betydde "kontrakt" att det är inskrivet i min journal när det väl är dags. Jag har även fått detta hemskickat så jag har det längst fram i min lilla bebis-pärm när jag åker in.

Svar på tråden Kontrakt?