Barn födda i nov 06 !!!
nu har även jag lagt in ett par bilder på Karl
nu har även jag lagt in ett par bilder på Karl
Skickar en härlig vårkram till alla från sköna, varma Öland. Här är våren i full blomning! Utefiken har öppnat och folk strömmar till!
Vi har varit på en 2 timmar lång promenad nere vid vattnet, sedan avslutas rundan på Nya Condis där vi köper fikabröd och går hem till Mamma o Pappa o fikar. Allt medan Karl knölsover ivagnen. Ölandsluften gör honom (och oss) så gott. Det är sådan skillnad mot Sthlmsluften.
LindaN: Välkommen till tråden och grattis till lillkillen!
lurigzandra: samma till dig. Välkommen till tråden och grattis till Felix.
Är lite orolig för Karl. Han har i princip inte gjort annat än sovit i tre dagar. I går ville han somna för natten vid 16.30 och det var oerhört svårt att väcka honom. I vanliga fall bryr jag mig inte utan låter honom sova som han vill. men jag tyckte det kändes konstigt.
Annars är han som ungefär som vanligt fast lite mer ledsen än vanligt. Tror han är inne i ett utvecklingssprång.
I dag har han sovit i bilen då vi varit ute o letat hus, han sov även stora delar när vi bar omkring honom i babyskyddet.
Väl hemma så sov han vidare i babyskyddet.
Han har sovit mycket mer vid förmiddagstuppluren; i stället för ca 40 min sov han 2 timmar. Eftermiddagstuppluren har blivit ca 4 timmar istället för 1 timme osv.
detta har pågått i ett par dagar.
Han verkar inte ha feber eller på annat sätt vara sjuk. Men jag undrar är det någon av er som har/har haft likadant med era småttingar?
Till saken hör att han sover fortfarande jättebra om nätterna, om än mer oroligt. Vaknar ett par gånger o smågnyr men somnar om när han får nappen.
mexisis: tack, det var skönt att höra att Devin var likadan. FÖrstår att det kan låta som lyxproblem, men han var nästan i koma. Dessutom har jag själv stora sömnproblem vilket gör att jag inte sover hur trött jag än är. Känns som jag skall trilla av pinn när som helst.
Karl är nog kvar i sin jobbiga period, men kanske påväg ut ur den.
Ang pruttljud, Kalle gör exakt likadant. Hela sin vakna tid Dessutom är hans alterego Morris hos oss hela tiden. Dvs pruttar han inte så morrar han
Hej,
vet att vi haft denna diskussion tidigare och då missade jag den. Nu är det akut för oss, insåg att avtalet på det hyrda babyskyddet går ut nästa vecka...
Vad skall man tänka på när man köper bilbarnstol? Karl är 6 månader om en vecka.
Tycker det är så smidigt att kunna ta med sig babyskyddet ur bilen, kan man det med de större varianterna också?
Har ni några rekommendationer på märken o dyl.
jättetacksam för svar.
Mexisis: grattis i efterskott på bröllopsdagen!
Ang mat; känns som det gått lite i stå här. Vet inte hur jag skall gå vidare.
karl har smakat rotfrukter och ärtor, majs som jag mosat själv. Banangröt och 2 sorters burkmat. Allt verkar gå ner ok. Ca 3 matskedar.
Vad gör man nu, börjar om och med större mängd?
Är det ok att bara ge burkmat, har hört att de mest består av vatten.
Får lite dåligt samvete om jag bara ger burk, men jag är ingen hemkoksmamma. Koka lite morötter ibland är väl ok men det känns som jag typ kan fixa 4 olika puréer till pojkstackarn och that´s it... Bör man blanda ut dem med rapsolja eller smör? det måste ju smaka skit att bara käka puré utan någon smak?
Gud så grön jag är
Bibob; jösses stod Sebbe på alla 4? Kanske dags att sänka den här för Karl också, han rör också mkt på sig.
Kalle sover ett pass på fm. Han brukar bli trött när han varit uppe i ca 2 timmar. Då sover han 30 min till en timme.
Uppe igen ca 2-3 timmar, tupplur på 30 min.
Annars sover han lite längre på em om vi är ute på promenad. Men det blir kortare o kortare förutom förra veckan då han hade komaperiod.
Har inte lyckats få till ngn matrutin mellan sovpauserna. Det blir mest en halvdan "lunch" efter jag ammat.