Här har vi inte fått in några rutiner ännu, vare sig på ätandet eller sovandet. Men vanligen vaknar Albin mellan 7.30 och 8.00 på morgonen, ibland vill han äta direkt då han vaknar, ibland inte.
Han blir hungrig och sömnig på nytt ca. 2 timmar efter att han vaknat, bra dagar somnar han då medan jag ammar honom.
Sover ca. 45-60 min. Vaknar och vill äta lite, sen leker vi och jag försöker få det plockat och diskat och tvättat.
Vissa dagar somnar han igen ett par timmar efter att han vaknat, men det är sällan. Oftast får han puré vid två-tretiden, och efter det brukar vi gå ut och gå, ca 1½-2 timmar. Han sover under halva vagnpromenaden, ligger vaken och tittar under andra halvan.
När vi kommer in igen ammar jag honom, och efter det ammar jag med ca två timmars mellanrum resten av kvällen. Vi lägger honom runt niotiden, ibland somnar han snabbt och bra, ibland måste jag gå och lägga mig med honom, ibland måste både jag och sambon lägga oss med honom.
Sen vaknar han natten igenom med 1½-två timmars mellanrum. Vill äta lte, men misstänker att han har börjat använda mig som napp.
Ännu tills för tre veckor sen ungefär sov han mycket bättre på natten, vaknade och åt bara klockan 02.00 och 05.00. Tror att hans dåliga nattsömn nu beror på att han utvecklas en massa, han har lärt sig så mycket nytt! Jag hoppas verkligen att han snart börjar sova bättre igen, jag känner mig för tillfället väldigt sliten.