Inlägg från: Marijjasol |Visa alla inlägg
  • Marijjasol

Barn födda i nov 06 !!!

islandgirl: Det ser tungt ut här oxå med jobb och så men vi kollar på möjligheterna att starta eget. Min man är bagare så ett litet bageri med litet tillhörande fik står på önskelistan..*ler*

Jag skulle helst inte gå tillbaka till mitt jobb som är på ett bamanningsföretag..ischlo pischlo..

• Marijjasol

Jag tar oxå gärna emot tips om hur man roar sin bebis för uppriktigt sagt så tror jag att hon tycker att jag börjar bli rätt trist.
    Vi går till Öppna förskolan 2 gånger i veckan.. det uppskattar hon och jag..*ler* Där tycker hon om gymmet, troligen för att det inte är samma som hemma. För det vi har tycker hon inte är så roligt.

Ottilia tycker mest om fruktpuréer, vi gjorde en själva med banan, äpple och jordgubb den älskade hon.

• Marijjasol

Min lilla tjej är ju en riktig bökare på natten så jag har gett upp helt att hon ska sova i egen säng utan hon sover mellan oss, för min och hennes skull. Om jag ska upp och hämta henne hela tiden får ju inte jag sova ngt ändå.

En liten fråga.. vid 5 månader så kan man ju börja med kött, betyder det att man kan börja med fisk oxå? Försökte kolla på burkarmaten men då kommer inte fisken förrän vid 6 månader.. är det bara en slump eller?

• Marijjasol

Idag är min lilla solstråle 5 månader och hon har varit på bvc för spruta, vägning och mätning. 6950g och 68cm. Jag blev uppskrämd i onödan med hennes vikt. Nu ligger hon på normalkurvan men ligger 2över på längden.. lång och smärt undrar vem hon fått det ifrån?!*ler*

Min stackare verkar ha fått mina färger så hon kommer få skyddas mot sol hela livet.. blek och riktigt blond..

• Marijjasol

Usch, jag har verkligen fått ett kräkbarn. Tycker hon kräks hela tiden både på sig själv och mig och allt som kommer ivägen. Vi luktar verkligen kräk hela tiden.. fy fasen va jag är less på det..
    Ville bara gnälla av mig lite..

• Marijjasol

Min man är bagare å han ska jobba i natt så han gick och la sig tillsammans med Ottilia nu vid halv 7. Så jag får fredagsmysa ensam.

Ottilia är så trött redan kl 17, men vi försöker dra ut det till kl 18 men det är inte lätt. Hon stupar i säng och sover 6-7 timmar för att sen äta en liten slurk och sova lite oroligt fram till 5 eller halv 6.
    De flesta andra verkar lägga sina barn mycket senare än vi men jag vet inte om jag vill bryta hennes rutin.. för målet är att hon ska sova till 19. Borde kanske bli bättre när hon orkar vara vaken längre stunder i stöten.

Brukar ni gå på Öppna förskolan?

• Marijjasol

Ottilia har inte heller fått några tänder men jösses vad hon dreglar.

• Marijjasol

Hmm ger ni bara några matskedar? Ottilia äter en hel portion gröt på morgonen och sen äter hon fruktpuré som mellanmål, som hennes pappa gör själv. Sen äter hon en lunch och så mellanmål och så en portion gtöt till innan sängdax. Sen stödammar jag henne lite oxå.

Hade vi fått en pojke så hade det blivit en Dante, eller möjligtvis Nilas. Vi funderade på Isolde oxå men det hakar upp sig med vårt efternamn. Vi har definitivt bestämt att vi ska försöka få fler barn men inte ännu å då ligger Judit bra till.. iallafall just nu..*ler*

Ottilia har varit och tagit prover idag oj vad lessen hon var när dom fick hålla fast henne för att blodet rann så sakta.

• Marijjasol

Jag har inte vågat prova blåbär på Ottilia ännu för hon kräks så mycket och jag vill inte ha det på mina och hennes kläder eller i soffan. Så det får vänta.
    Vi har gjort egen med soltorkade aprikoser och katrinplommon, väldigt uppskattad..*ler* Å för att inte tala om paron och hallon som det blev igår.. supernajs.

Just nu försöker vi göra luncherna spännande med mat som smakar ngt vilket flera av burkarna tyvärr inte gör.. men men..

• Marijjasol

Mill06: Vi var inte så himla noga direkt utan hon fick äta på när hon gillade det och låta bli när hon inte var så förtjust. Vi började med banan och i början var hon måttligt förtjust men nu hoppar hon i sin stol när hon ser en banan och äter nästan hela..*ler*

Svar på tråden Barn födda i nov 06 !!!