Inlägg från: The Bumblebee |Visa alla inlägg
  • The Bumblebee

Banan- lösande/stoppande?

Mogen banan kan ge lös mage. Gav en gång en vårdtagare 2 bananer efter middagen, då hon ätit dåligt. Mina kollegor var inte så glad dagen efter då det hade blivit "kalas" i byxan och hela sängen...

Mina söner har dock hellre blivit hårda än nåt annat. Men jag brukar inte trycka i dem så jättemycket banan per dag heller. Kanske beror det på mängden?

Mamma till ♥Aron♥ (050303) & ♥Elmer♥ (060418)
  • The Bumblebee
    Lin80 skrev 2007-02-09 14:44:58 följande:
    Håller med tidigare, jag har också läst o hört att Omogen banan = stoppandeMogen = lösande
    Ger aldrig omogen banan, (de ska vara helt gula, helst med lite brunt på, då gillar grabbarna bananerna bäst) men den verkar stoppande ändå.

Vem äter förresten omogen banan egentligen?
  • The Bumblebee

...men jag har oxå hört och läst samma sak Men vårt BVC (med läkare) rekommenderar ej banan överhuvudtaget om barnet har problem med hård mage.

• The Bumblebee
    Tingelsvanzen skrev 2007-02-09 16:17:13 följande:
    Bumblebee: Själv vägrar jag äta bananer med bruna fläckar. Jag gillar inte smaken alls. Jag gillar dem bäst när de är gröngula. Då hjälper de dessutom om man har lite problem med magkatarr.
    Hjälper mot magkatarr - det var ju bra info!
    Själv så ryser jag när det blir klisterkänsla på tänderna när jag biter i banen - huvva! Jag vill ha dem gula, helt gula, inga bruna fläckar - men mina barn gillar brungula bananer Skrattande
Svar på tråden Banan- lösande/stoppande?