• Anonym (pinsamt?)

urinläckage eller fostervatten? HJÄLP

Hello!
    Efter varje toalettbesök (och dom e många) så när jag torkat mig efter jag kissat, ställer mig upp för att dra upp byxorna så kommer det en skvätt med någonting och rinner med en väldans fart nerför ena benet... till saken hör att jag sitter länge och kissar för att "med säkerhet" få ur allt ur blåsan... och när skvätten kommer så känns det ingenting..inte som om man skulle kissa ner sig eller så...
    Inte kul att behöva duscha efter varje toabesök

vad tror ni? fostervatten eller urinläckage?

• Svar på tråden urinläckage eller fostervatten? HJÄLP
  • Anonym (pinsamt?)

Tack för länken! Vilken bra bild det där var...visste inte att man hade 2 fosterhinnor!! ha ha bra att man lär sig något nytt

känns allt bra för dig idag då?

• Smultron ett

Jadå. Jag har inte läckt nånting mer och bebisen sparkar.
    Kanske var den yttre hinnan. Men bebisen klarade sig på sin egen hinna vad jag förstått. bara bebisen håller ut i två veckor till så e jag iallafall i vecka 30 och då är det nog ingen fara för bebisen.

• Smultron ett

Måste åka iväg nu
    Ska till läkaren å kolla om jag har lunginflammation. Ingen hejd på roligheterna!!! *suck*

Men skriv en rad sen om vad som händer.
    Jag läser och svarar när jag kommer tillbaka.

Kram

• Anonym (pinsamt?)

Aj då, lunginflammation låter som att man kan klara sig utan

Japp, det ska jag göra! Gör du det med om det händer något mer.

//Kram

• Anonym

Du skall direkt ringa förlossningen och prata med dem. Det är nämligen så att OM det är fostervatten måste man komma in och få det kollat direkt. Om hinnan brustit är risken nämligen mycket stor att barnet får någon infektion!

Liknande hände mig i ca v 29, och jag väntade tills dagen efter med att ringa förlossningen ( du vet man vill inte vara besvärlig), men då sa de att jag måste komma direkt och att jag hade utsatt mitt barn för en hemsk risk!!!!

Så ring och prata med dem. Du kan inte själv avgöra om det är fostervatten!!

• Anonym (pinsamt?)

oj! hur gick det med dig sen då? var det vatten?

• Anonym

jotack! det gick bara bra. Det var vattning flytningar : )

Sitter nu här i v 40+5 och vänter på bäbis!!!

Har du ringt förlossningen?

• Anonym (pinsamt?)

det var ju tur
    nej jag har inte ringt dit, men jag väntar samtal från min BM...så får vi se vad hon säger

• Smultron ett

Hej. är tillbaka.
    Hade ev. lunginflammation. Fick pencilin så det inte skulle bryta ut.
    Har inte läckt nått mer på mig.

Har du gjort lukttestet?

• Anonym (pinsamt?)

hejsan!
    bra att det ordnade sig för dig!
    Ja, ingen lukt vad jag kunde känna i alla fall... ska se om min BM ringer någon gång.. får se vad hon säger..

• Smultron ett

oOOooOo Då kanske det är förlossning på G.

• Anonym (pinsamt?)

Tölander-
    ska till min mvc i dag.. ska se vad dom säger där..
    hur e det själv?

• Smultron ett

Har du inte kollat upp det än?

Jo det går bra här. Jag hade sammandragningar häromnatten var 10-e minut i flera timmar så jag fick åka in till förlossningen. Men allt var lugnt. inte öppen eller nått sånt.
    och nu har jag inte så mycket sammandragningar längre.
    Ush vad jag blev rädd!

• Anonym

jag trodde att jag läckte fostervatten några dagar innan min förlossning. Det började sippra mellan benen på morgonen när jag låg i sängen. Jag ringde och åkte in till antenatal. Hon jag fick träffa där påstod att det bara va en kraftig flytning. Jag åkte hem och det fortsatte, jag va väldigt orolig för att det ädnå skulle vara fostervatten, så andra dagen ringde jag in ändå, kände det obekvämt att ringa igen, men tänkte at det ädnå rörde mitt barns hälsa där inne. Så jag fick komma in och en annan läkare tidigade och hon konstanterade att det va FOSTERVATTEN. så jag fick en tid för igångsättning dagen efter, men det kom igång av sig själv under natten som tur va..

jag vill verkligen trycka på att är man orolg så SKA man ringa!!!

Svar på tråden urinläckage eller fostervatten? HJÄLP