• Svar på tråden Stockholmsmammor sommaren -07, tråd 2
  • Snorpan73

anhna, TACK, det där var precis den informationen jag behövde - då ska vi inte låna den stolen igen..precis som min känlsa...

hahahoho angående det gyllene 70-talet. våningssäng - japp, vet inte från när dock, minns däremot när jag var  liten och magsjuk och pappa skulle lyfta ner mig för att gå på toa (jag sov överst) - splash över hela golvet..jag undrar om det inet var heltäckningsmatta också ?

bilresor - jodå, fanns det något ljuvligare än att få ligga bak i mammas saab 96 (låter skumt modernt, men visst fanns det en sån bil som var lite "bubbla"-lik?!) och somna in till "ooooo I don't know why she's leaving, or where she's gonna go...but for twentyfour years I've been living next door to aaaaaaaaaaaaaaaaaalice..." på, såklart, kassetband märkt "Blandband" ...

***lyckliga jag***
  • anhna

Blää snart ska jag till tandläkaren. Ni kan väl hålla en tumme eller två att det inte visar sig att jag har ngt hål!

• Snorpan73

*håller och håller*

***lyckliga jag***
  • Stålis77

Enligt mamma så var den säkraste "bilbarnstolen" på 70-talet att kila fast vagnens liggdel i baksätet på något sätt.
    Undrar dock om det händer så mycket olycker med våningssängar eller om det är lite överdrivet säkerhetstänk nuförtiden?

• pazzaragazza

Hej hopp gummisn*pp!
    Vi ska inte köpa syskonvagn, Tino kommer ju att vara 2 år och 9 månader och kan antingen gå själv till dagis eller stå på ståbräda (redan inhandlad). Så vagn är fixad, vi ska köra på skötbädd att flytta omkring, patapum, sjal, spjälsäng, hängvagga och babysitter finns sedan innan, T:s alla kläder är sparade. Trodde att det var lugnt med vårt gamla babyskydd men efter att ha läst din länk, ahna, om livslängd så blir det till att köpa en ny sån. Annars är det precis som ni skriver, superduperbindor och blöjor måste införskaffas.

Känner igen mig i 70-80-tals-bilfärderna ni beskriver. Vi bilade ju ner till Italien varje sommar för att hälsa på tjocka släkten och jag och brorsan röjde runt som satan i baksätet. Fatta vad som kunde ha hänt om vi hade krockat på tyska autobahn, körandes i 230 km/tim!!! Galet!

Var hos BM idag och hon var lite orolig över att min mage knappt har växt på 3 veckor. Har nu 28 i "snusfindus"-mått (eller vad det nu kallas) och ligger under min gamla kurva. Ska få gå och göra ett UL i nästa vecka. Tror inte att det är någon fara dock... Det ska bli skoj att få se lilla ärtan igen, ska fråga efter könet igen, för att verkligen vara på den säkra sidan

• Stålis77

Som okunnig förstagångsförälder måste jag fråga vad exakt superbindorna används till - blödningar, flytningar, att man kissar på sig eller alla tre? Hur länge behövs de?

• ominte

Stålis, antagligen för avslaget som vara i några veckor efter förlossningen :-/

• pazzaragazza

Jepp, hurra för avslag! Eller kanske inte....

• pazzaragazza

Oj, min entusiasm för avslag dödade visst tråden tillfälligt

Nu ska jag käka glass! Mmmmmm

• mama77

pazza-hahah
    Mumsa glass nu tjejen

070707-vår lilla böna växer och frodas. Mama till Leon -01-
Svar på tråden Stockholmsmammor sommaren -07, tråd 2