Hej hopp gummisn*pp!
Vi ska inte köpa syskonvagn, Tino kommer ju att vara 2 år och 9 månader och kan antingen gå själv till dagis eller stå på ståbräda (redan inhandlad). Så vagn är fixad, vi ska köra på skötbädd att flytta omkring, patapum, sjal, spjälsäng, hängvagga och babysitter finns sedan innan, T:s alla kläder är sparade. Trodde att det var lugnt med vårt gamla babyskydd men efter att ha läst din länk, ahna, om livslängd så blir det till att köpa en ny sån. Annars är det precis som ni skriver, superduperbindor och blöjor måste införskaffas.
Känner igen mig i 70-80-tals-bilfärderna ni beskriver. Vi bilade ju ner till Italien varje sommar för att hälsa på tjocka släkten och jag och brorsan röjde runt som satan i baksätet. Fatta vad som kunde ha hänt om vi hade krockat på tyska autobahn, körandes i 230 km/tim!!! Galet!
Var hos BM idag och hon var lite orolig över att min mage knappt har växt på 3 veckor. Har nu 28 i "snusfindus"-mått (eller vad det nu kallas) och ligger under min gamla kurva. Ska få gå och göra ett UL i nästa vecka. Tror inte att det är någon fara dock... Det ska bli skoj att få se lilla ärtan igen, ska fråga efter könet igen, för att verkligen vara på den säkra sidan