• Kråkspark

Värmland/karlstad med omnejd del 5

Hitta oxå hit!
    Seafree, vad spännande och lycka till! *håller tummarna*

• Kråkspark

Jag hakar gärna på listan...

Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år
    Henriks wife 27, snart 28
    Kråkspark, 29 (Samtal och IVF-start slutet av mars)

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Tredje kuren, ett MA.

Sprayare:

Sprutare: Seafree, 28år, 2:a IVF,spraystart 28/1, sprutstart 1/2, ÄP v7

Ruvare:
    Freida 25 år 2:a IVF/ICSI spraystart: 25/12 sprutstart: 17/1 ÄP: 31/1 ET: 5/2
    Cyndee, 39 år, 1:a IVF/ICSI, testdag 10/2

Gravida:

Väntar på FET:

• Kråkspark

Oj, var ett tag sen jag var inne, roligt med sånt liv på sidan!

HW; tack för dina frågor till de mer erfarna i gänget, det hjälper mig också! Och tack ni som svarar så bra!

Jag håller tummarna för er tjejer, Seafree, Freida och Babar!!

• Kråkspark

Ja, trevlig alla hjärtans dag! Idag ska vi mysa och äta gott -utan en tanke på barnproblematik! Idag har jag paus har jag bestämt!

Freida; vi ska starta ivf-behandlingen i slutet av mars. Jag har sådana bäckenproblem, förmodligen/med all säkerhet pga av min endo. Jag är litet annorlunda och konstigt fall. Äter provera för att slippa cykeln (mens = bäcken som inte vill sitta rakt...)och nu vill de hjälpa mig blir gravid utan att starta smärtcykeln som jag får av vanlig menscykel, jag skulle förmodligen få så ont av att ha menscykeln att när och om jag väl blivit gravid förmodligen skulle vara så dålig i bäckenet att jag inte skulle orka med den lilla kråksparken i magen! Märkligt, men så här tror de och jag går på deras linje nu. Efter 5 år är smärtan uthärdlig och ibland borta så det är ett stort steg för mig!
    Oj, vart visst en hel harang, men så ser det iaf fall ut! Håller fortfarande tummarna, nu är det bara ynka 24 timmar kvar!!!

• Kråkspark

Sorry Fredia, hade visst blandat ihop er!?! Du hade ju mer än 24 timmar kvar...
    Vem av er var det som skulle testa sig imorrn?!? Gud så spännande... Iaf, lycka till ni som är igång med vad det än månde vara!!

• Kråkspark

Så roligt att gå in och läsa när det doftar optimism och framgång! Jag håller verkligen tummarna!!! Kram på er som kämpar så!

• Kråkspark

Idag har vi äntligen fått tiden för ivf-start, vi fick ett återbud! Istället för slutet på mars ska vi dit redan 12mars! Kanske inte så stor skillnad, men attans vad glad jag blev! Eftersom jag redan är nedreglerad verkar det som att processen kanske inte behöver bli så lång. Någon annan av er som varit i "klimakteriet" innan ivf start?

Luthien; synd att du känner så, jag håller tummarna hårt! Visst, det kanske inte är så lätt på första försöket, men det verkar ju lovande för dig!!

• Kråkspark

Freida; Bamsekramar!!!

Seafree; hur mår du, hur går det tror du?

Uppdaterar min del i listan...

Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år
    Kråkspark, 29, IVF-start 12 mars

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Tredje kuren, ett MA.
    Henriks Wife, 28 år. 5:e kuren (trippel) Tid till fert.eneheten Örebro 28/2
    Ofir1, 20 år, 4:e kuren, enkeldos.

Sprayare:

Sprutare: Seafree, 28år, 2:a IVF,spraystart 28/1, sprutstart 1/2, ÄP v7
    Babar, 33 år, 2:IVF/ICSI, spraystart 14/1, sprutstart 1/2, ÄP 13/2 (Falun)

Ruvare:
    Freida 25 år 2:a IVF/ICSI spraystart: 25/12 sprutstart: 17/1 ÄP: 31/1 ET: 5/2
    Cyndee, 39 år, 1:a IVF/ICSI, testdag 10/2

Gravida:

Väntar på FET:

• Kråkspark

Luthien; Stor kram till dig! Måste beundra din magkänsla och som det ser ut när du skriver, någon slags förståelse för att det inte gick vägen. Är så ledsen för din skull, jag har själv samma tanke inför vår först ivf i mars. Som du skrev, det kanske är obeskrivlig tur att få + första gången?!? Ta hand om er!!!

• Kråkspark

Luthien; all heder till dig för ditt mod och din ork!! Ta hand om dig!

Jag skulle vilja fråga er som är igång med IVF varför ni valt just örebro, och inte falun eller uppsala? Vi ska nu välja klinik och när vi började surfa runt blir man lite fundersam. Ser man till resultatet, som alla redovisar, ligger falun 10-14% högre i lyckade resultat. Men hur mycket ska man bry sig om det där???

• Kråkspark

Seafree: Ta hand om varandra och hoppas ni kan njuta av er myckeet kloka paus! Kramar...

Pluss i tråden, det var ju superkul -grattis på er!!!

Själv väntar jag med spänning på vad Zara ska säga på måndag, vi har vårt "startsamtal" då. Eftersom jag inte har någon mens är jag lite orolig, men hoppas på att hela processentiden blir kortare. Någon annan som varit nerreglerade redan innan ivf start. Jag har knaprat Provera nu i nästan ett år, ingen mens. Det är väl det som är nedreglering?!? Har så mycket frågor...

• Kråkspark

Ja, jag trode nästan att tråden blitt för gammal!? Hur mår du Seafree?
    Nu har vi äntligen bestämt spraystart! Efter lite funderande bestämde vi att vänta tills efter en resa vi ska på kring Valborg, så det blir spraystart 4 maj!! Jag har alltid sagt att jag vill bli gravid innan 30, och beräknad ÄP är dagen innan min födelsedag -när jag fyller 30!!! Lite småroligt tycker jag!

Förresten, Zara sa till mig att Örebro har stängt i vår, så vi har bestämt oss för Falun. Någon annan som hört något om detta?

Säger som Seafree -hur har ni det?

• Kråkspark

Tack Seefrea! Ja, det är så skönt med våren, vi har bott i Västerbotten tills förra sommarn, 6 år, men kommer från Västergötland från början. Vi är båda förvånade över ljuset, luften och vårblommorna trots att vi har bott större delen av livet här nere!!
    Har du hört nåt om Falun förresten, antar att alla här går i Örebro?!?

• Kråkspark

GRATTIS HF, äntligen så händer det nåt för er!! Så roligt, bara att hålla tummarna nu då?!

• Kråkspark

Babar! Vad glad jag blir att nån har gått där! Har surfat runt här på fl och hittar bara gamla trådar om Falun, inte så mkt som berättar om Falun i sig. Så, berätta allt du vill/kan berätta! Bemötande, trygghet etc. Det vore verkligen snällt! Sedan funderar jag över deras långtidsodling och hur stolta de är över den, hur är dina erfarenheter av det hela? Tack o Kram!

• Kråkspark

Tack Babar! Vi har ju tur som inte behöver betala, men man undrar ju ändå kring ställena som erbjuds. De flesta här verkar ju fara till Örebro, så det är skönt att veta att nån annan testat Falun. Det känns bara bra, som du säger, hemsidan är trevlig och informativ... Hoppas allt är väl med dig?

• Kråkspark

Freida, tack!!!

Aurora Adine, förstår frustrationen! ... Men lite gött ändå äntligen veta längden på det hela?! Hoppas du snart slipper ifrån den där magsjukan och kan mysa lite istället!!

• Kråkspark
    , nä du Aurora Dine, det kan jag förstå!!! Hur ska man kunna koppla bort allt det praktiska? Ni får väl mysa ibland och köpa kroppschoklad ibland!! haha... skämt å sido, hur skjuttsingen kommer man ifrån fabrikskänslan, det är nog svårt! Kram
  • Kråkspark

Ja, jag säger detsamma!
    Jag har nu varit och beställt mina mediciner på apoteket, bor i småstad så sprutorna var inget de hade på lager... Men jag börjar spraya om tre veckor, så nu börjar det kännas på riktigt! Hoppas ni andra mår bra och njuter av den fantastiska solen/värmen!

• Kråkspark

Japp, så var man igång. Men det är inget kul dessvärre. Två dagar och jag blöder lite i näsan hela tiden. Det går över lagom till jag tar nästa dos. Ont i huvudet och ländryggen. Har någon av er haft så mycket symptom efter två dagar med cynarelan?!? Jag trode inte att det skulle bli nån biverkan eftersom jag redan var nerreglerad av Proveran... Men, det känns bra att vara igång!

Uppdaterar listan!
    Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Fjärde kuren, ett MA.

Sprayare: Kråkspark, 29 år

Sprutare: Henriks Wife, 28 år Puregon 1:a kuren 50 IE /16/4 VUL 23/4

Ruvare:

Gravida:
    Ofir1, 20 år, 4:e kuren pergo, BF 11/11 -07.
    Babar, 33 år, 2:IVF/ICSI, spraystart 14/1, sprutstart 1/2, ÄP 13/2, ET 19/2, testdag 3/3, VUL 23/3, BF 5/11

Ej gravid:
    Cyndee, 39 år, 1:a IVF/ICSI (nytt försök aug 07)
    Luthien, 1:a IVF/ICSI

Väntar på FET:

Uppehåll:
    Seafree, 28årMan tar sig dit man vill med de rätta hjälpmedelen!
    Freida, 25 år (2 IVF/ICSI misslyckade)

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5