• Luthien

Värmland/karlstad med omnejd del 5

Hej tjejer, nu är jag också ruvare och det blev två st till frysen också.
    Magen är rätt så svullen just nu. Jag misstänker att de på jobbet tror att jag redan är jättegravid och kommer att berätta den glada nyheten vilken dag som helst. Det blev istället en tjej med ingen mage alls som berättade vid fikat igår att hon väntar barn till sommaren. Så kan det gå.
    Jag vågar inte hoppas på mycket, statistiskt sätt är det större chans att det inte blir något, men det här är det närmaste vi har kommit graviditet så lite speciellt känns det så klart.

• Luthien

Välkommen hit Ofir1.

Grattis till många fina ägg Babar och lycka till på ET.

Freida, vad bra att du är så lugn och harmonisk. Man kanske blir det andra gången. Jag har verkligen tagit det lungt, inte stressat och oroat mig för dumma grejer. Men jag känner mig ändå stressad på något vis av hela situationen, att bara gå och vänta på testdagen. Blä...

• Luthien

Grattis till ditt guldägg Seafree

• Luthien

Det är lång väntan till på lördag då jag får göra testet. Men jag är lite inställd på att det inte blir något, sån tur kan man inte ha att det går på första försöket. Det blir så för vissa, men jag kan liksom inte tro på att det är så lätt. Vet inte, det är bara en känsla jag har. Vi får väl se vad som händer.

• Luthien

Skickar en kram till Freida, jag är ledsen att det inte gick vägen. denna gången.

• Luthien

Väntar på behandling:
    Bebisnoja 25 år
    Kråkspark, 29, IVF-start 12 mars

Pergotime:
    Aurora Adine, 27 år. Tredje kuren, ett MA.
    Henriks Wife, 28 år. 5:e kuren (trippel) Tid till fert.eneheten Örebro 28/2
    Ofir1, 20 år, 4:e kuren, enkeldos.

Sprayare:

Sprutare:
    Seafree, 28år, 2:a IVF,spraystart 28/1, sprutstart 1/2, ÄP v7

Ruvare:
    Seafree, 28år, 2:a IVF,spraystart 28/1, sprutstart 1/2, ÄP 15/2, ET 17/2 (testdag 5/3)
    Babar, 33 år, 2:IVF/ICSI, spraystart 14/1, sprutstart 1/2, ÄP 13/2, ET 19/2

Gravida:

Ej gravid:
    Cyndee, 39 år, 1:a IVF/ICSI (nytt försök aug 07)
    Luthien, 1:a IVF/ICSI

Väntar på FET:

• Luthien

Tack alla snälla tjejer. Tråkigt med minus på testet men man får se framåt. Något positivt är att man slipper alla mediciner som ger konstiga biverkningar, svullnaden på magen har äntligen gått ner (inte riktigt helt, har nog lagt på några kilo under IVF) och man får dricka lite vin. Det är klart det skulle vara bättre med ett +, men man få försöka pigga upp sig lite.

Det som jag upplevde som jobbigt under IVF är att man under behandlingen har massa tider att passa för mediciner och läkarbesök, man är upptagen och hinner inte tänka och fundera så mycket. Sen när allt är över är det vardag igen och man har jättemycket tid att tänka på alla tråkigheter och deppa. Men vi klarar oss igenom det här också. Trots negativt resultat tycker jag att det var lite häftigt och speciellt att få göra IVF. Och tänk alla snälla männsikor vi har träffat som tog hand om oss under tiden, det är något att ta vara på, och inte minst tjejerna här. Ni är guld värda. Kram

• Luthien

Seafree, jag är ledsen att det inte gick vägen. Det är nog bra att ta en paus och vila upp sig efter allt. Skickar en tröstkram till dig.

Grattis Ofir å Babar

Svar på tråden Värmland/karlstad med omnejd del 5