• Chania

Delad livmoder eller en skiljevägg?

Jag har också dubbel livmoder eller skiljevägg. Det har nu visat sig att det verkligen är EN livmoder med tjock mellanvägg som inte kan opereras bort. Om två veckor ska vi göra vårt första IVF och jag hoppas att det ska gå bra trots allt. Jag kan inte bli gravid på grund av att även mina äggledare är missbildade, så nu hoppas vi bara på det bästa!

Det finns även många som har skiljevägg och som inte haft några problem på grund av detta, som fött friska och fina barn på beräknad tid. Så visst kan man lyckas ändå! Lycka till!

• Chania

saol

Lycka till med ruvningen!

• Chania

GRATTIS saol, så kul!! Lycka till med allt!

• Chania

Åh, jag bli också lite orolig av det här. Ska på ÄP på tisdag och vill så gärna att vår lilla vän ska fästa på rätt sida så h*n vill stanna kvar. Men min läkare verkade tycka att vi inte kunda ta bort min mellanvägg. Ibland har hon varit positiv ibland negativ till våra chanser så jag vet inte vad jag ska tro. Det känns svårt att bara ta en sak i taget men jag tror att det är det enda sättet att orka.

Lycka till alla ni här i tråden!

• Chania

Jag trodde det men nu senast sa min läkare att jag inte har det, då jag inte har två livmodermunnar. Hur ser din livmoder ut? Min sk mellanvägg består av tjocka muskler (kan man kalla det så), en väldigt tjock vägg, men skilnnaden mellan min livmoder och två separata var vad jag förstod bara att jag har en livmodermun.

• Chania

Snozie

Fy vad jobbigt! Beklagar din situation. Och vad konstigt att läkarna säger så olika.

Svar på tråden Delad livmoder eller en skiljevägg?