Bliglin och Chania...Dom vet nog igentligen inte riktigt vad dom pratar om mina läkare. Om ni viste vad jag har kastats hit och dit under flera år. Skall försöka göra lång historia kort...
Sökte våren 2005 pga att jag alltid har haft oregelb mens. Fick då svar av läkaren att jag troligen har pcos samt att man kunde känna två livmodertappar. Vul visade att jag kanske även kunde ha en skiljevägg i livmodern. Vi fick svar att det skulle bli svårt för oss att överhuvudtaget bli gravida och OM vi blev det så var mf risken stor pga livmodern...Gravid blev jag och de lätt...när jag va gravid för tredje gången fick jag en super liten blöding i v13. (Bara lite brunt). Eftersom detta förknippas med mf för mig så åkte jag till gyn direkt. Där fick vi träffa överläkaren som tittade med vul och konstaterade följande: Detta ser jätte fint ut! Det är tvillingar, han tittade igenom fostren och konstaterade att allt såg så bra ut. Tittade på livmodern och sa: Det fins ingen anledning att misstänka något fel med denna livmodern, rund och fin och gått om plats...han kunde inte heller finna två livmodertappar?...så glad och nöjd som om jag vunnit högsta pris vandrade jag ut från sjukhuset. Berättade högt och lågt för alla om att vi skulle minsan ha tvillingar och ALLT såg så bra ut!! Tills ul i v18...tyvärr era foster har dött! När? Några dagar efter första ul??????? Obduktionen av fostren visade inget, det var inget fel på barnen...alltså har dom dragit slutsatsen att det detta skedde pga min livmoder. Själv tycker jag det är konstigt? Precis som ni säger så skall ju en delad livmoder bestå av livmodermusklatur överallt? Hur kan den då göra så att fostrerna dör? Jag har ju inte tappat dom pga platsbrist? Snarare tvärt om...gick med döda foster i magen i 4 veckor? När jag frågade min läkare om detta fick jag inget svar...dom vet helt enkelt inte....när vi gjorde vul efter mf såg jag skiljeväggen. Kan inte säga att livmodern såg spec hjärtformad ut? Detta skulle ju isåfall tyda på ett septum...men varför har jag då två livmodertappar. För detta konstaterades en gång för alla vid återbesöket att jo du har två ingångar...snacka om försökskanín...:(
Chania- Håller tummar och tår att allt går bra med dig! Hur har dom kommigt fram till villken livmodertyp du har? (stavar som en kratta)He He