• Hjördan

Gravid, överstimulerad och svullen?

Förstår dig Moa,fast jag inte ens vet om jag blivit gravid efter min IVF än. Jag har inte bara problem med att jag är rätt svullen, jag har dessutom varit tvungen att smussla med varför jag varit borta från jobbet 1 vecka(jobbar långt hemifrån just nu) och det känns skitjobbigt mellan varven.Jag vill inte att hela min arbetsplats ska stå på "testdagen" och undra hur det gick innan jag ens hunnit smälta resultate själv... Jag vill också vänta de där första 3 kritiska månaderna. Får hoppas på att alla glömmer att jag var borta och att magen minskar i omfång, för jag har också svårt att knäppa...
    Lycka till!! Kram!

• Hjördan

Jesojon: Jo det är som Moa säger att det inte är ovanligt med småblödningar pga hormonpåverkan, det har jag också blivit informerad om. Men det är klart man blir orolig, jag förstår dig absolut!
    Jag har fått testdag 15 dagar efter ET, inte efter ÄP alltså.Vad olika det verkar vara...

Moa: Jag har också fått frågan om jag är med barn nu när jag kom tillbaka på jobbet men jag sa bara "inte vad jag vet". Vad ska man säga?
    Mitt ET var i måndags. Jag var mer svullen efter ÄP (ballong!!!)och sen har det minskat en del, men inte gått tillbaka helt.Jag kanske också ska hoppas på en ny svullnadsomgång om det är ett grav.tecken, men då blir det svårt att dölja!
    Dessutom sitter jag till och från och funderar på hur jag ska klara mig undan att dricka alkohol dessa veckor...Usch vad svårt det är med ursäkter..

• Hjördan

Glömde att berätta att jag också var överstimulerad, men några dagars coasting gjorde susen och jag mår helt ok!
    Mysaw: Usch vad du har fått gå igenom!! Kram!!!

• Hjördan

Moa06. Ja det är två st som har frågat sen jag kom tillbaka...

Coasting innebär att man avslutar hormonstimuleringen (i mitt fall gonal-f sprutorna) och väntar på att hormonnivåerna ska sjunka. Man fortätter då med nedregleringssprayen (i mitt fall synarela) för att inte få äl under denna tid.Jag fick vänta i 3 dagar, sen var värdena nere så det var inte farligt alls. Har tom hört att det kan ge bättre kvalitet på äggen som minskar i antal genom denna procedur. Jag hade ca 20 blåsor först men sen "bara" 10 vid ÄP.Man behöver inte vara på sjukhuset, om det nu inte är extremt som i mysaw´s fall.

• Hjördan

Jo, glömde säga: man måste åka in och ta blodprov varje dag, så det är ju lite bökigt.

• Hjördan

Va lustigt, ingen har sagt ngt till mig om det men jag har varit jätte trög imagen på sistone och det brukar jag så gott som aldrig vara...

Svar på tråden Gravid, överstimulerad och svullen?