Inlägg från: Reclaimyourself |Visa alla inlägg
  • Reclaimyourself

Om någon frågar "Hur mår du egentligen?", hur reagerar du då?

Clobberella skrev 2007-01-30 18:53:26 följande:

Blir glad, det låter ju som att personen frågar för att h*n faktiskt vill veta, och inte bara som en artighetsfras.

Men det har väl knappast någon med att göra, oavsett varför hen frågar! Såvida det inte är någon som har rätt att veta, som en närstående eller nära vän, eller någon inom vården! Jag avskyr att få den frågan av folk som inte har någon nära anknytning till mig, hur bra eller dåligt jag än mår! Sköt dig själv så sköter jag mig själv! Påträngande och oartigt när man inte känner varann så väl!
  • Reclaimyourself
    Auditanne skrev 2024-05-21 05:12:16 följande:

Hade nog blivit lite orolig och undrat om jag såg trött ut. Eller sliten och äldre.

Men blir du inte, typ förbannad på den som frågar, om du tror att den frågar för att du ser sliten och gammal ut?
  • Reclaimyourself
    Auditanne skrev 2024-05-21 23:26:13 följande:
    Man kan ju se tillfälligt sliten och äldre ut just när man inte mår så bra. Jag hade inte tagit åt mig om personen ställde en sån fråga av ren välvilja. 
    Gäller det vem som än frågar, eller endast såna du känner väl eller skapligt? 
  • Reclaimyourself
    Auditanne skrev 2024-05-22 23:15:25 följande:
    Folk som känner mig väl eller skapligt. Främlingar brukar inte kommentera mitt utseende eller fråga hur man mår.
    Nej, klart jag inte menar främlingar;) Syftar på bekanta och kollegor och sånt där.
  • Reclaimyourself
    Anonym (inovativt) skrev 2024-05-22 22:04:56 följande:
    Ja, låt oss argumentera med en person som skrev ett inlägg 2007.

Spelar det någon roll? Personen svarade ju iallafall! :)
Svar på tråden Om någon frågar "Hur mår du egentligen?", hur reagerar du då?