Färg på kakel och bänkskiva till vitt kök?
Funderar på vad som är snyggast till vitt kök. Golvet kommer att vara ek.
Någon som har bild eller kan ge råd.
Funderar på vad som är snyggast till vitt kök. Golvet kommer att vara ek.
Någon som har bild eller kan ge råd.
Vi har beställt nytt kök. Det kommer att bli vita luckor, svart skiva i granit och ett rött kakel. Kaklet är inte jämnt rött i fägen och plattorna är 10x10 men inte jämna i kanterna. Tror att det ska bli fint med kontrasterna med svart, vitt och rött.
har vitt kök, med gråa och svarta detaljer... kolla gärna i galleriet
Vi har ekskivor och vitt kakel i plattor om 3 x 3små.
Vi har bänkskiva i ek och brunt kakel med ljusgrå fog.
Vi mosaik och ekbänkskiva skulle jag välja.
Jag är i slutet av min köksrenovering och till mina vita luckor med ekkant runt valde jag en mörkgrå bänkskiva och grått kakel. Lite bökigt med så mörk skiva eftersom "ljust smuts" syns väldigt tydligt. Fast bättre än vitt som ag hade innan.
glömde en sak....Har en bild i galleriet.
Vi har samma problem...
Svart(med grå inslag) granitskiva (färgställning Nero Africa)
Vit högblankt kök...Vita vitvaror.
EK på golvet. Vi lurar på att köpa ljusgrått högblankt kakel av mindre dimension alternativt mosaik... Och vit fog - för att binda ihop allt! (Men var köper man riktigt ljusgrått kakel?)
Ljusgrått tror vi kommer att kännas ganska tidlöst... Värre med de kraftiga kakelfärgerna som är poppis just nu. (köket skall hålla i 15 år hoppas vi
Av dagens materiel, så är väl Laminat, Granit, Rostfritt, det som är bäst ur hållbarhetssynpunkt och minimalt underhåll. Trä / kalksten / marmor innebär mer försiktighet och underhåll!