• Hene

svårt att bli gravid efter titthålsoperationer??

Ja det e väl frågan.. har gjort 3 st titthåloperatoner alla efter utomkvedshavandeskap... efter första blev jag gravid igen efter andra så blev jag oxå gravid genom IVf nu efter 3 dje utomkvedet så har jag inte blivit gravid.. i of sig så har jag bara provat 2 st FET men ändå det får en ju att börja grubbla.. ngn som har erfarenhet av detta?? kan det vara en möjlighet att det skulle bli svårare att det fäster..
    tacksam för alla svar!!

• Svar på tråden svårt att bli gravid efter titthålsoperationer??
  • Hene

Hej jessy.. jo då jag har tagit bort båda så jag e sterli å håller på med IVF.. även efter det att jag tagit bort båda ledarnan så trodde jag att jag var säker.. så jag började med IVF blev gravid efter första försöket men det slutade i det omöjliga jag fick ett utomkveds i äggledar stumpen den lilla som var kvar!! Fick inre blödingar på 3.2 liter..så det gick lite illa.. efter det så gjorde jag 2 st frysta försök utan resultat ..just nu e jag uppe i en paus å kan koppla bort det nästan helt ska sätta igång igen i Mars..
    Lycka till dig oxå å kämpa på snart e det våran tur!! Kramen

• Hene

beja ..ojojoj vad härligt det e du verkligen värd!!! stort grattis

• Hene

peki: menlivmodern har ju inte blivit drabbad alls så så måste det ju finnas plats för den att fästa lr ?? jag fattar inte riktigt hur du menar förklara igen.. e lite trög idag tror jag.. kramen..

• Hene

peki .. Aha då förstår jag!! tack.. hoppas dock att inte så e fallet!! har ju varit gravid 3 ggr innan mina 3 utomkveds...men de slutade i missfall..
    Om det nu skulle vara så finns det ngt man kan göra åt det lr e det kört??

• Hene

Peki.. japp å de hittade inga fel varken på mig lr sambon, mer än mina trånga äggledare.. det kan ju även vara så att de 3 missafllen satt i äggledarna å släppte därifrån en s.k äggledarmissfall.. men jag blev väldigt nyfiken på det du skrev har aldrig läst om det.. men om de gör en grundlig missfallsutredning tror du inte att de kan se om det skulle vara problem med min livmoder å själva "fästningen"??? för slemhinnan och form osv på min livmoder e mkt bra,,
    Kram kram!!

Svar på tråden svårt att bli gravid efter titthålsoperationer??