Jag blev snittad med mina tvillingar eftersom läkarna ansåg att jag hade för trångt bäcken. De berättade även att om jag skulle skaffa fler barn i framtiden skulle jag få bli snittad även då så när jag nu blev gravid igen så var jag helt inställd på att det även skulle bli kejsarsnitt denna gång. Men så fick jag träffa en annan läkare nu som tittade i mina gamla journaler och berättade att han var skeptisk till deras bedömning och han ville göra en egen bedömning av mina gamla plåtar. När jag träffade honom andra gången berättade han att mitt bäcken är lite trångt men inte för trångt, däremot att just en passage är väldigt osäker och att det kan ta stopp där. Han bestämde att jag SKA försöka föda normalt denna gången (går det inte ska jag snittas)... Jag fick en chock och började storgråta, var inte alls beredd på det, sa att jag hellre ville bli snittad men han berättade att jag hade ingenting att säga till om själv utan det var deras beslut. Första tiden efter beskedet var jag jätteorolig och mådde jättedåligt, kunde inte se något positivt med det hela, men nu bf+2(idag) ser jag helt plötsligt fram emot förlossningen och har börjat tänka mer och mer på det positiva istället... Dom på förlossningen kommer ju vara väl förberedda och märka tidigt om det inte är möjligt för mig att föda vaginalt... För egentligen vill jag ju föda normalt om jag kan och slippa alla jobbiga krämpor efter ett snitt för det var ingen höjdare. Har hört flera på senare tid som berättat att de snittat första gången och fött normalt andra och de tycker att det var sån skillnad och är jättglada att de slapp snitt igen. Så nu är jag faktiskt ganska positivt inställd till en vaginal förlossning trots mina rädslor. Jag försöker att inte tänka på det negativa och istället är jag säker på att allt kommer ordna sig hur det än blir! Just nu vill jag bara att min bebis ska bestämma sig för att komma ut någon gång, vill inte vänta längre!