Inlägg från: vilmutt |Visa alla inlägg
  • vilmutt

Tråd för oss rökare

Dottern skrek mycket,men det hade nog mer med brist på mjölk att göra.Min mjölk kom inte igång direkt.Läkarn sa däremot surt att "det är abstinensbesvär" men jag tror faktiskt inte det,hon lugnade sig när mjölken kom.
    Båda mina barn har vägt över 4 kilo

• vilmutt

herregud,här var det livat minsann!!!
    jag kollade en annan tråd där någon stackare frågade om det fanns nån mer som rökte...gissa om hon fick stryk i den tråden...hoppas hon hittar hit.
    det var längesen jag skrev här men kan meddela att jag fortfarande röker som en borstbindare

• vilmutt

jodå,vi oroar oss för allt möjligt,naturligtvis.Jag har varit orolig hela denna graviditeten.Jag vet vad rökning kan medföra,men kan inte sluta!!
    Vi betackar oss för moralkakor,det står i ts,så har ni inget vettigt att säga,säg inget alls!!
    obs!!! detta är inget påhopp,bara fakta!!

• vilmutt

vi njuter inte med gott samvete!!!!
    Jag tror inte att det finns någon gravid,rökande kvinna som har gott samvete.
    Anledningen till inlägg om "underbart att röka o dricka kaffe" kom av att det finns vissa här inne som inte kan tänka sig att respektera vad som står i ts.
    Vi sitter inte och peppar varann att röka mera,vi vill bara prata med andra i samma situation utan att bli attackerade!! Kan ni inte respektera detta???

Beckah82:
    Anmälde du mitt inlägg??

Brist på respekt för andra borde ju vara en anledning till att anmäla tycker jag.
    Dessutom tycker jag att det är jävligt respektlöst och taskigt att skapa en ny "antitråd" där man dessutom länkar till den här tråden så att alla andra ickerökande förmanande moralkärringar hittar hit.
    Förstå ni inte att ni inte alls hjälper till?
    Ni gör det snarare värre,eller tycker ni verkligen att man ska gå en hel graviditet och må psykiskt dåligt,ha ångest för att man inte lyckats sluta?
    Hur bra är det för bebis??

• vilmutt

Bra,jag bara undrade för mitt inlägg blev bortplockat

• vilmutt

beibei:
    det är inte bara jag som är elak i tonen här...det är inte lika lätt för ALLA...men de som lyckats direkt kan inte förstå det,ni andra vet väl inte vad jag går igenom??hur jag känner??den här tråden har varit bra för mig och många andra,men det har ni sabbat nu,folket har flytt. tänk att man inte kan respektera vad som står i ts...det finns tusen såna här röktrådar att sitta och skälla i,så varför just denna??
    jävla häxjakt är vad det är!!!

• vilmutt

beckah82:
    så du tycker att jag hellre ska lyssna på vad FannyJakobochJulius säger än en erfaren bm??

jag mår inte dåligt så länge jag får mina cigg,självklart tänker jag på vad som kan hända osv,men jag har gett upp nu och då är det väl bättre att försöka att må bra eller????

• vilmutt

vilmutt - får du kalla folk som är emot rökande havande för moralkärring, får nog vi moralkärringar även dela våra åsikter. vänd dig till en terapeut eller dylikt om du inte vill höra andras åsikter, vänd dig inte till en öppen tråd. dem har tystnadsplikt. att du mår psykiskt dåligt är MYCKET bättre för bebis en cigaretter.

hmm..tyckte detta var ett ganska otrevligt inlägg..

kallar du detta för att ge råd,så kanske du skulle hålla dig borta från att ge råd,för det är du inte såååå duktig på

• vilmutt

acw:
    tack för RÅDET !!
    det kallar jag för att stötta och råda någon att försöka sluta!!!

tack

• vilmutt

vilmutt - får du kalla folk som är emot rökande havande för moralkärring, får nog vi moralkärringar även dela våra åsikter. vänd dig till en terapeut eller dylikt om du inte vill höra andras åsikter, vänd dig inte till en öppen tråd. dem har tystnadsplikt. att du mår psykiskt dåligt är MYCKET bättre för bebis en cigaretter.

innan du skrev detta ganska otrevliga inlägg anser inte jag att jag varit otrevlig varken mot dig eller nån annan!!

• vilmutt

asså...är det proffs vi pratar med???
    man skulle ju nästan kunna tro det...ni vet ju ALLT!!!!
    Nä,jag har rökt alldeles för mycket den senaste timmen,brukar bli så när man blir upprörd.
    Så jag lämnar tråden nu för min bebis skull!!

Adjö!

• vilmutt

ja,men man behöver inte vara elak!!

• vilmutt

jag skriver till alla som påstår att man är barnmisshandlare,barnamördare,förtjänar inte att skaffa barn osv...jag anser att det är elakt...kan man inte skriva nåt bra,tex ge råd eller försöka stötta,så behöver man inte skriva alls anser jag,det står ju uttryckligen i ts.

• vilmutt

om inte viljan finns så är det i princip omöjligt!!
    tyvärr finns inte så mycket vilja här...

• vilmutt

usch,det var onödigt av din bm!!
    min bm har frågat mig en gång om jag röker,sen har hon inte tagit upp det,det är det för det mesta jag som gör.

Svar på tråden Tråd för oss rökare