Tråd för oss rökare
Detta är iofs en gammal tråd, men skriver i allafall. Skönt att höra att andra också rökt under sina graviditeter, kändes som jag var den enda i världen. När jag vänta mitt första barn så sluta jag röka direkt och fy f*n vad det var jobbigt men jag klara det under hela graviditeten och amningen men dum som jag var så började jag igen efter att jag slutat amma. Fick ett barn till för 5 månader sedan och rökte hela graviditeten tyvärr. Hade sådan ångest och kände enorm press att måsta sluta då jag klara det med första. Under graviditeten läste jag här på fl om andra som var i samma sits och tänkte om jag skulle få lite hjälp med rökandet men de otroligt elaka kommentarer som de fick av andra så fick mig att börja må så dåligt att jag fortsatte. Allt visade bra under graviditeten och bebisen föddes i v. 40 med normal vikt och längd. På moderkakan syntes ingenting.. Efter att vi kommit hem från BB så började jag få någon förlossningsdepression och mådde jättedåligt över vad jag hade gjort åt mitt fina barn, gick in på fl för att se om någon var i samma situation och stötte igen på en massa elaka kommentarer som att jag inte förtjänade att vara mamma och att mitt barn nu kommer att få cancer. Dessa kommentarer har så satt sig fast i mitt huvud att jag har mått så dåligt och haft tankar på att jag förtjänar inte att leva mera pga att jag rökte som gravid.