Inlägg från: pjuuh |Visa alla inlägg
  • pjuuh

Tråd för oss rökare

Det behöver inte vara urjobbigt att sluta röka. Det kan vara jätteenkelt. Jag var övertygad om att jag var den sista människan på jorden som skulle kunna sluta röka. Jag förvånade mig själv faktiskt. Hur jag gjorde? Jag läste boken Äntligen icke-rökare av Allen Carr. Jag kommer aldrig mer röka igen! Läs den, ni har ju inget att förlora, eller hur?

• pjuuh

Ja prova den Madelene! Vill du diskutera det som står i den kan du inboxa mig så hjälper jag dig gärna med det!

• pjuuh

Vilmutt, självklart är det så! Om du verkligen vill röka så är det ju självklart att du ska fortsätta med det. Men det är ganska ovanligt med rökare som verkligen vill röka. Därmed inte sagt att du inte kunde vara en av dem.

Om du däremot syftar på att du inte skulle ha viljeSTYRKA nog att sluta röka så kan jag berätta att du har fel. Du behöver nämligen ingen viljestyrka med boken. Du behöver bara läsa boken och följa instruktionerna noggrant
    Men som sagt, det finns ju ingen anledning att ens läsa boken om man vill röka.

• pjuuh

Lilla lisen, vad bra att du inte röker längre! Men jag instämmer med tidigare inlägg, nikotinplåster är inte bra eftersom de avger nikotin konstant, bättre med tuggummin i så fall. Med tuggummin kan du också trappa ner och ta vanliga tuggummin med liknande smak och lura dig själv, så kan du bli av med allt niktotinintag fortare.

• pjuuh

När jag slutade röka så funkade Nicotinell Mint (2mg) bra för att bli av med själva suget i början, sen bytte jag ut dem mot Extra Eucalyptus. Funkade hur bra som helst! Så fort jag blev röksugen tog jag bara ett eucalyptus-tuggummi

Svar på tråden Tråd för oss rökare