Tråd för oss rökare
Jag har slutat röka vid olika tidpunkter i mina 3 grav. Det ÄR svårt, men tanken på vad man utsätter sitt barn för när man röker tycker jag gjorde att det blev svårare och svårare att röka. När jag tycker jag är röksugen frågar jag mig själv vad det eg är jag är sugen på - ofta är det lika väl något annat (mat tex) än just ciggen. Men bara för att man är sugen på något så utgår man själv från att det är cigg. Och allvarligt talat finns det något som luktar äckligare än någon som precis har rökt? ÖRK! Nu kan man njuta av att lukta gott och lägga pengar på att skämma bort sig själv lite extra i stället. Och sen gör det underverk för ens psyke att slippa det dåliga samvetet och ångesten man har över att röka. Åtmistone kände jag det under tiden jag rökte, och abstinensen var absolut inte värre än det.
Det finns inget försvar för rökning under grav och att köra med att "mamma rökte och jag är frisk" är bara patetiskt. För det är vetenskapligt bevisat att rökning bidrar till mycket elände (som vi säkert alla vet) och det kan man inte blunda för.
Det är aldrig för sent att sluta röka någon gång under grav - men ju tidigare desto bättre!
Lycka till alla!!