Inlägg från: Ocean WoW |Visa alla inlägg
  • Ocean WoW

Tråd för oss rökare

Mumin 75, jag var precis som du. Har klankat ner på gravida som rökt och sagt att jag minsan ALDRIG skulle röka själv. Pfft... vilket skämt! Sen stod man där...

Jag hade väl tur i oturen som blev väldgit illamående i början av graviditeten och då slutade jag av mig själv utan ansträngning. Hade jag inte mått så dåligt hade jag nog inte klarat av att sluta (åtminsone inte utan plåster eller liknande).

Men kan helt ärligt erkänna att jag är världens hemskaste människa som rökt ett par tre gånger sedan dess då det har varit det enda "laxermedel" som fungerat då jag hade problem med förstoppning (orsak bla på grund av att jag slutat röka och nu snackar vi om ambulansfärd till akuten för att jag fick tarmvred). När man blev imun mot alla laxermedel som fanns så var det bara att plocka fram en cigg, en stark kaffe... så kunde man glatt skutta iväg till toa sen.

Vill bara ge er mitt mentala stöd och säga att det finns faktiskt folk som förstår er situation. Lyssna på er själva och "snällisar" och skit i de där surf*ttorna som ska peka finger.

Kram!

Svar på tråden Tråd för oss rökare