• Anonym (frågvis)

Som ensamstående får jag ut totalt 13 000:- i månaden

då är bostadsbidrag, underhåll, barnbidrag, lön osv inräknat. Hur mycke får ni som är ENSAMSTÅENDE ut i månaden efter alla skattavdrag?

• Svar på tråden Som ensamstående får jag ut totalt 13 000:- i månaden
  • Sunflora
    Anonym (Oj) skrev 2023-10-05 23:38:38 följande:

Men då kan du väl inte jobba heltid?

jag har ut ca 35000 efter skatt.

Det har varit en hel del inflation sen tråden startades 2007. 
  • Anonym (Pensionär)

Är ålderspensionär och får ut 14500 med bostadstillägg! Jag har inga skulder och jag o katten lever gott!

• Anonym (Mami)

Ensamstående med fyra barn och jag får ut ca 31-33000 

• Anonym (kq)
    Anonym (Undran) skrev 2023-10-06 02:27:48 följande:
    Men barnet måste väl snart vara myndigt om det får studiebidrag? Då kan barnet/ den unga vuxna stå på kontot själv och du kan få bostadstillägg.
    Det finns ett ålderskrav på kontot....inte vi föräldrars idee´...pga en given summa, så det dröjer en längre tid. 
  • Anonym (Jaaaa)

Är inte ensamstående men om jag vore det skulle jag få 38500 efter skatt om jag inte vabbade. 2 barn. 

• Anonym (Va?)
    Anonym (Pensionär) skrev 2023-10-06 08:30:19 följande:

Är ålderspensionär och får ut 14500 med bostadstillägg! Jag har inga skulder och jag o katten lever gott!

Har man verkligen minderåriga barn som ålderspensionär? För det är vad tråden handlar om. Du måste vara en man som gifte dig med en yngre kvinna och sen blev ensamstående, en väldigt unik situation. 
  • Anonym (Hmmm ....)

Runt 9-10. Hyra på 7000 så går inte att leva på ....Men men...

• Anonym (....)
    RaYzLeR skrev 2023-10-05 23:32:21 följande:

Jag får ut 12200 kr i sjukpenning, samt 1500 kr för den dagliga verksamheten jag har.

Och hur många barn sa du att du hade? 
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Stalltips) skrev 2023-10-06 02:33:28 följande:

Trådstarten är från 2007 om ni tycker att det är lite ut för en del i tråden.

Men då är det väl mer sorgligt att det efter 16 år fortfarande har dessa inkomster? Fast priserna är mycket högre idag? 
  • Anonym (Undran)
    RaYzLeR skrev 2023-10-06 02:35:48 följande:
    Oj, jag missade att tråden handlade om ensamstående med barn.

Jag blev psykotisk och fick för mig att alla var ute efter att skada mig, därför så är jag sjukskriven.

Jag har en daglig verksamhet, men nu när jag mår bättre så är jag orolig att få soc-bidrag.

Jag vill helst ha sjukersättning då jag känner att jag aldrig kan klara av ett riktigt jobb.
    Men du måste väl ha IF eller Autism också? Eller kan man få daglig verksamhet utan det. Om du har tex Autism och psykos, borde du kunna söka om sjukersättning.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (....) skrev 2023-10-08 23:53:47 följande:
    Och hur många barn sa du att du hade? 
    Om du läser i tråden, så får du svar. 0 barn. En miss att man skulle ha barn. Jag tror att du läst det, men vill att hen upprepar sig.
  • Anonym (....)
    Anonym (Undran) skrev 2023-10-09 01:22:54 följande:
    Om du läser i tråden, så får du svar. 0 barn. En miss att man skulle ha barn. Jag tror att du läst det, men vill att hen upprepar sig.
    Nej, jag undrade faktiskt eftersom det var det ts frågade efter. 

Själv har jag fyra barn och bra inkomst. 
  • Anonym (Stalltips)
    Anonym (Undran) skrev 2023-10-09 01:15:20 följande:
    Men då är det väl mer sorgligt att det efter 16 år fortfarande har dessa inkomster? Fast priserna är mycket högre idag? 
    Det var inte min poäng, utan att uppmärksamma att tråden var från 2007 och att löneläget ser annorlunda ut idag. Det är inte många som idag förvärvsarbetar heltid som får ut så låga månadslöner. Undantag finns säkert men de är inte i majoritet tack och lov. 
  • Anonym (Undran)
    Anonym (Stalltips) skrev 2023-10-09 08:03:02 följande:
    Det var inte min poäng, utan att uppmärksamma att tråden var från 2007 och att löneläget ser annorlunda ut idag. Det är inte många som idag förvärvsarbetar heltid som får ut så låga månadslöner. Undantag finns säkert men de är inte i majoritet tack och lov. 
    Så bara för att det inte var din poäng, så för man inte fråga om det inte är sorgligt att folk idag tjänas lika mycket, som TS gjorde för 16 år sedan? Vi pratar fortfarande om samma summa, men att den summan är mindre värd idag.
  • Anonym (Undran)
    Anonym (....) skrev 2023-10-09 07:10:42 följande:
    Nej, jag undrade faktiskt eftersom det var det ts frågade efter. 

Själv har jag fyra barn och bra inkomst. 
    Jaha? Men personen du frågade har redan svarat i tråden att hen missade att det handlade om ensamstående med barn.
  • Anonym (Pensionär)
    Anonym (Va?) skrev 2023-10-08 20:18:31 följande:
    Har man verkligen minderåriga barn som ålderspensionär? För det är vad tråden handlar om. Du måste vara en man som gifte dig med en yngre kvinna och sen blev ensamstående, en väldigt unik situation. 
    Okej! Ja det var ju smalt MEN om tråden är mer än tio år kanske det kvittar?
  • RaYzLeR
    Anonym (Undran) skrev 2023-10-09 01:19:26 följande:
    Men du måste väl ha IF eller Autism också? Eller kan man få daglig verksamhet utan det. Om du har tex Autism och psykos, borde du kunna söka om sjukersättning.
    Jag har Asperger, så därför har jag en daglig verksamhet. Men jag söker ett riktigt jobb. Jag vet att jag skulle klara av det.
  • Anonym (Stalltips)
    Anonym (Undran) skrev 2023-10-09 10:33:44 följande:
    Så bara för att det inte var din poäng, så för man inte fråga om det inte är sorgligt att folk idag tjänas lika mycket, som TS gjorde för 16 år sedan? Vi pratar fortfarande om samma summa, men att den summan är mindre värd idag.
    Och poängen är ff att de flesta som jobbar heltid inte tjänar den summan som TS angav 2007. Har faktiskt svårt att tänka mig att någon som arbetar heltid får ut den summan i dagens läge.
Svar på tråden Som ensamstående får jag ut totalt 13 000:- i månaden