Ett barnbarn i julklapp ;)
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Tänkte berätta för min familj på julafton att vi väntar barn. Är det fler som sparat denna fantastiska gåva till julen? Hur ska ni säga eller göra? Har ni några fyndiga tips om hur man chockar sin familj bäst?
kram
Hej!
Vi tänkte också berätta på julen, men vi vet inte hur än. Kanske kan jag få några idéer härifrån om du får andra svar.
Grattis till graviditeten. Jag känner igen ditt nick från "Svårt att bli gravid". Visst är det härligt när graviditetstestet äntligen visar positivt!
Kram
Ja, vi ska också berätta för familjen på julafton. Vi ska köpa ramar och sätta in en text som beskriver vad som händer med fostret just i den vecka som jag då är i, v 13. Sen underst skriver vi: Grattis ni ska bli mormor/Farmor & Morfar/Farfar. Tycker att det ska bli jättespännande.
Min lillasyster fick en bild från ultraljudet av brorsan! Det belv kul för alla på julafton!
Vi hinner ju bara till vecka 8 när julafton infaller. Hade tänkt vänta lite till men tillfället är ju så perfekt!
Ramarna lät gulligt!
kram
Vi har också tänkt att berätta i jul.
Funderar på att ge mamma något som det står mormor på (mugg, bok, kort etc.)
Snacka om att komma med toppen julklapp!
En till här som har en helt underbar julklapp Men vi funderar om vi ska säga något ännu för vi är nog bara i v 8 då tror jag. Men det blir nog svårt att hålla tyst för man är ju så lycklig
Inne på www.gravid.se finns det jätte söta t-shirts man kan beställa med tryck på tex mormor, morfar, morbror mm. Kan vara kul att ge bort
Hittade det här rimmet i en annan tråd, tyckte mycket om den o hoppas själv på att få använda den till jul (testar till helgen)
Ära vare Gud i höjden
Detta gjordes ej i slöjden
Det ligger i ett skyddat paket
Blir det en hon eller han - vem vet?
Till sommaren ni ska få ert svar
Men redan nu ska ni veta:
att vi ska bli mor & far
Åh herregud.....jag är ju patetisk. Vilken fin vers Jewel girl *tårögd -gråter nästan* Är i v 38+3 och hormonerna bara sprudlar. Berättat har jag gjort för längesedan. Nu återstår det bara att se om självaste bebisen tittar ut som julklapp. Har bf den 26/12.
Vi berättade på julafton förra året. Det slutade med att alla grät - helt underbart!
Håller med Gafsan *sitter här tårblank i ögonen*
//Marie bf 11/1 (med tvillingar som oxå mycket väl kan titta ut på julafton)