Trombyl - Vilken vecka?
Hej har tyvärr inte blivit gravid än men min läkare sa att man ska börja när man fått pos på gravtestet...
Hej har tyvärr inte blivit gravid än men min läkare sa att man ska börja när man fått pos på gravtestet...
Puffar upp tråden...
vill oxå veta om biverkningar förutom att man blir lättblödande!!
Påverkar det barnet något?? I så fall, på vilket sätt??
Solaika: jag ska äta Trombly för att jag haft två MA i v16..hoppas att det ska gå bra den här gången...
Vi har ingen aning om varför,det är därför vi prövar Trombyl och/eller fragmin...om jag inte minns fel så tror jag att Trombylen är lite mildare för kroppen...
En dos på 75 mg/dag ska tydligen vara ofarligt för barnet i magen...
Högre dos än det är inte att rekomendera....
Ja jag är inte duktig på det här...
vet bara att många har fått Trombyl & det verkar fungera...
Har tyvärr inte hört så många som fått fragmin istället för Trombyl..
Men jag ska till läkaren på tisdag så får jag se vad hon säger...
Har flera vänner/bekanta som har ätit/äter Trombyl,dom /deras bebisar verkar må bra!!!
Så det varkar inte vara nån fara,ska till läkaren på tisdag.....*nervös*
Hej...läkarbesöket gick bra...fick både Trombyl & fragmin (sprutor)...tydligen så funkar dom bra tillsammans!!!
Fick inte veta så mycket mer....tyvärr!!! Men vi får väl se hur allt går under denna grav!!! Håller tummarna att ALLT går bra!!!
Kommer få göra fler UL mm
Jag kommer äta Trombyl hela min grav...eftersom man tar en sån liten dos så är det ingen fara för barnet.....Många har ätit Trombyl & det har gått bra!!!!
Ja det får ju stå för dig....
Bra skrivet Eva x!!!!!!!
Undrar om du vet vad det är du skriver!!!!!
Collievän: tack så mycket!!!
För det första så tar man en väldigt låg dos,75 mg/dag,(jämför magnecyl där du oftast tar 1 g....2 tabl a`500mg)
För det andra så förstår jag INTE vad du angla menar med det etikska?????