• Cerrgweni

Seriös och bra e-mail!?

Hej!

Jag undrar om någon har bra tips på nån bra mail som man kan ha.. Alltså inte hotmail.com efter @.. Jag vill ha en mailadress som jag kan ha när jag söker jobb och skriver seriösa mail osv..
    Jag har hotmail-adresser redan, men det känns lite flum att ha det..

Hade en jättebra i skolan. Men den slutar gälla snart så vill skaffa en ny..

Hänger ni på vad jag menar..

/Maria!

• Svar på tråden Seriös och bra e-mail!?
  • Cerrgweni

Nja.. jag vet inte.. hotmail kanske inte är så konstigt.. Är väl kanske det att jag är bortskämd med den vi haft i skolan nu..

Och ni vi började där så sa alla lärare att man inte fick ha någon hotmail-adress när vi hade kontakt med branch-folk för att det kändes ganska oseriöst...

• Cerrgweni

Isp? Ehm... Vi har Telia... jo..visst det ingår säkert nån mail.. Men den har min sambo.. Men vill inte ha det heller...är lite kräsen.. *ler*

Och kolla mialen vart man än är kan man väl med de flesta...inte bara hotmail..

• Cerrgweni

Då i skolan var det för att knyta kontakter söka praktiker, jobb med mera... ungefär samma nu.. Håller på att söka jobb...och när man registrerar sig på olika sidor så skulle jag vilja ange en annan mail än just min hotmail..

Ska kolla på gmail... har nog aldrig hört det förut...

• Cerrgweni

Tack för alla svar!

Har nu varit och kollat lite efter gmail... men hur registrerar man sig? Får bara upp massa dokument om att man typ måste ha fått en sån inbjudan...eller är det jag som är trög? ;)

• Cerrgweni

Ah.. okej.. Hms.. någon som har lust att bjuda in mig..? *ler*

Jo..ni har väl rätt...det viktigaste är ju det som står före @.. Men jag tycker nog att det som kommer eftråt oxå är ganska viktigt!!
    Men alla tycker vi olika.. :)

• Cerrgweni

gruff.. såklart att det jag vill ha som mail inte finns tillgängligt.. surt! Vill ju ha förnamn.efternamn Jeje..

• Cerrgweni

Ja.. har vänt och vridit på det hur mycket som helst... men de ger bara konstiga förslag...

Svar på tråden Seriös och bra e-mail!?