Så ledsen över sluta amma
Fast det låter ju inte som att det känns särskilt bra om du ältar och gråter hela tiden?
Jag tycker att det låter som ett väldigt intellektuellt val som inte riktigt bottnar i dina känslor. Om du verkligen var redo att sluta så tror jag inte att du skulle vara så ledsen. Tänker jag i alla fall. Jag tror inet alls att det ska behöva kännas så att sluta amma, som jag ser det så är det signaler på att man faktiskt tagit ett beslut som inte var rätt för en själv.
Jag undrar om du inte påverkats mycket (för mycket?) av kulturella ideal? Att det är så här man ska göra,att man "bör" avvänja vid den här åldern? samtidigt så är det ju en historiskt och globalt relativt kort amningtid, och Världshälsoorganisationen rekommenderar ju att man ammar i 2 år eller längre.
Ursäkta om jag svarar för rakt eller för ärligt, men det är vad jag tänker när jag läser ditt inlägg, att du har valt för mycket med huvudet och inte riktigt lyssnat till dina känslor och att det är därför du mår så dåligt över amningsavslutet. Mitt råd skulel faktiskt var att återuppta amningen igen.