Inlägg från: KottarnasMamma |Visa alla inlägg
  • KottarnasMamma

Äntligen har jag kunnat sluta röka!!! Är i v 30 nu! LÅNGT!!!!

Jag har inte rökt själv men min mamma stod och rökte utanför förlossningen när hon väntade mig. Hon klarade inte att sluta varken med mig eller min syster och jag vet hur mycket hon älskar oss ändå! Det handlar inte om att man inte älskar barnet i magen eller inte är tacksam för den gåva man fått.
    Det är ett begär man har som gör att man inte är sig själv om man inte får röka. Många som röker säger att de mår fruktansvärt när de inte får röka. Och DET är skadligt för barnet med en mamma som går runt och mår dåligt och som är "knäpp" pga att hon inte får röka. Det är bättre med en mamma som får röka och som är lugn och harmonisk (även om röken i sig inte är bra)
    En kompis till mig blev avrådd att INTE sluta röka när hon var gravid för hon skulle bli psykiskt labil och det ville inte läkaren att hon skulle bli

GRATTIS Ts, stongt gjort av dig!

***Vänner är änglar som lyfter upp oss, när våra vingar har problem...***
  • KottarnasMamma
    Anonym (ledsen) skrev 2007-01-20 12:36:43 följande:
    skulle det ha varit så att du haft svårt att bli gravid så hade du inte ens fått påbörja exempelvis ivf förrens du slutat rökt då det är skadligt för barnet. Så hade du haft svårt at få barn hade du slutat röka redan innan grav då det också påverkar fertliteten. Är man så dum att man skriver och beklagar sig att man röker då man är gravid får man skyla sig själv om man får kommentarer.
    Men det handlar om respekt, om du blir upprörd så lämna tråden!
  • KottarnasMamma
    Anonym skrev 2007-01-20 12:41:18 följande:
    Håller med anonym ledsen, bra skrivet! det är precis som att ge bebisen ciggaretten i munnen.Ts Grattis till att du slutat, bättre sent än aldrig.Kan tillägga att jag själv är gravid och sluta tvärt när jag fick veta. Har varit så röksugen många gånger men tänker på mitt barn före mig själv. Det borde alla göra, säger inte att det är lätt men det går.
    Kan ni lämna denna tråden? TS har kämpat länge för detta och är ni inte här för att peppa henne så dra!
  • KottarnasMamma

Hon HAR slutat röka! Hon är här för att hon är stolt över sig själv! Sluta nu, snälla.

• KottarnasMamma

Men du kontrar med att det är precis som att stoppa cigaretten i munnen på bebisen. Tycker bara att man kan respektera ts önskan. Hon har slutat och vi kan väl fortsätta peppa henne

• KottarnasMamma

du har rätt, men det tillhör inte denna tråden. här peppar vi ts och inget annat

• KottarnasMamma

Känns det bättre igen TS? Du vet att vi är många som tänker på dig! Hejja Hejja!!

• KottarnasMamma

Självklart kommer ditt barn födas friskt. Har du någonsin hört talas om ett "rökskadat" barn? Tänk inte på det! Min dotter var sjuk under graviditeten fast jag hade skött mig exemplariskt

Du är stark och kommer bli en underbar mamma!

Lycka till med allt

• KottarnasMamma

Va bra Kornelia att du delar med dig av det!
    Det Kornelia skriver är ju motivation nog att fortsätta med det du börjar TS! Det är så kort tid av hela ditt liv så det är klart du klarar det!

• KottarnasMamma

Du är stark som gör detta för ditt barn! Du kommer bli en underbar mamma!

Svar på tråden Äntligen har jag kunnat sluta röka!!! Är i v 30 nu! LÅNGT!!!!