Inlägg från: Nbottning |Visa alla inlägg
  • Nbottning

Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.

mulena>

"Varför ska man förlora pengar på att vara gravid med allt vad det innebär. Det är ingen politik jag tycker är för jämställdhet precis. Det enda som uppmuntras är lönearbete. det är de som får alla skattesänkningar och fördelar. (oftast män)

nu blev jag visst lite feminist också"

Hej här med
    Klart du är feminist, det är väl bra?

Ja tyvärr är det bara arbete och pengar som räknas!
    Vi springer runt i ekorrhjulet och jobbar ihop till prylarna vi tror vi vill ha medans vi allt mer tappar den trygghet vi måste ha.

Och vet ni mina vänner, jag tror vi kommer se hur prylarna blir billigare och tryggheten dyrare...

• Nbottning

ja tänk att folk var så kåta på en tusenlapp som inte ens fanns att de sålde sina ideal..

• Nbottning

" Individen ska bekosta så mycket som möjligt själv."

Brukar ta trafikförsäkringen som ex.

Den ska höjas eftersom den är subvensionerad idag.

Resultat: De som är fattiga och beroende av bil löper större risk att få en räkning de inte mäktar med, hoppar över och vips har man en bil som är oförsäkrad.

Låter ju inte så farligt tills du trots detta tar bilen till jobbet, krockar och blir satt i skuld resten av livet kanske.

Ett dåligt val, individens eget fel, visst så kan tyckas. Men varför hela tiden glesa maskorna i skyddsnätet?

Har man stålar tänker man väl inte ens att en trafikförsäkring kan vara en tung utgift.

• Nbottning

Jag håller på Messing, som Miljöpartist måste jag ju vilja Sossarna det bästa trots allt *ler* och jag tror hon är det. Men jag är inte så insatt så jag vet inte om hon är aktuell. Man ska ju säga många NEJ för att bli ledarei det partiet.

• Nbottning

Om jag blev erbjuden ett arbete på ett litet nystartat företag och jag visste att jag får det för att de nu har råd pga av lägre avgifter, då skulle jag inte vara så säker att få behålla det jobbet. Jag skulle med tanke på a-kassan kanske inte våga chansa att byta arbetsgivare.
    Borgarna gör arbetsmarknaden trögare, tvärt emot vad de önskar.

• Nbottning

MrsL> exakt, det leder snarar att fler stannar i sin ålla..

Svar på tråden Medlemstråd: Vi Röda/Gröna som oroar oss för den blå politiken.