• Flizan30

När började ert barn åka skridskor?

Vår son fyllde 3 år i höstas och jag tycker att det skulle vara så roligt om hela familjen åkte skridskor tillsammans. Problemet är att vi inte vet om det är för tidigt? Alltså i somras försökte vi f sonen att rida på ponny. Han stod fint i kön tills han fick hjälmen på huvudet och fick panik. Så det blev ingenting. Det finns en ishall som hyr ut skridskor men bara frn strl 28 och uppt(sonen har 25). Så det blir till att köpa beg + hjälm. Kommer ju ändå gå p en slant så det känns ju bortkastat om han inte ens vill prova. När började era barn åka skridskor? Är det ens värt att prova eller är det bättre att vänta tills nästa år?

• Svar på tråden När började ert barn åka skridskor?
  • Prillan73

Mina var nog 1,5 o 2 när de började vingla på skridskor !
    Först hade de tremedade skridskor som man spände på skorna ! Så gick de runt på isen ! Sen var de nog ca 3 när de började med vanliga skridskor !

Lycka till !

• norgesessan

vad har ni for hjälm? vanlig sykelhjälm? Det har vi hemma...vi har ju inte ens fått åkt pulka...han hadde inte hjälm sist vi åkte pulka for då bara drog vi honom efter oss....

• Majsan70

Vi kör med hockeyhjälm. Hyr vi oxå för tillfället till den minsta. Mina stora barn har sina egna.

• Annica Saga

Vart får ni tag i så små skridskor, tänkte köpa till dottern men minsta storleken jag hittade var 25.

• Henriks wife

Har inga egna barn, men när vi väl får hoppas jag kunna sätta ut mina barn på isen så tidigt som möjligt....hockey är vår stora passion....intressant tråd...vill oxå veta vart n får tag i skridskor till så små barn.

• Granbarr

Vår son är 3½ och jag köpte skridskor till honom som vi tyvärr inte hunnit prova eftersom vi bara har utomhusbana. Dåligt med is på den men jag hoppas det blir en nu snart.

• Katarina m Leon o Matteo

Hej! Vi introducerade skridskoåkning för vår nu 2,5 årige son under jullovet. Kan väl inte påstå att han åker men han går och slår på puckern ialla fall. Skridskorna är inköpta på Coop Forum för bara ca 200-300 kr. Det är nog inga problem att ta med din son ut på en tur, lycka till!

• Jacke

Har precis köpt in skridskor till våran 3 åring (4 i mars). Han vill åka så det ska bli skoj. Tyvärr är nog jag lika mycket bambi som han. Räcker det med hjälm som skydd? tänkte på knä eller armbågar osv..

Svar på tråden När började ert barn åka skridskor?