• Flizan30

När började ert barn åka skridskor?

Vår son fyllde 3 år i höstas och jag tycker att det skulle vara så roligt om hela familjen åkte skridskor tillsammans. Problemet är att vi inte vet om det är för tidigt? Alltså i somras försökte vi f sonen att rida på ponny. Han stod fint i kön tills han fick hjälmen på huvudet och fick panik. Så det blev ingenting. Det finns en ishall som hyr ut skridskor men bara frn strl 28 och uppt(sonen har 25). Så det blir till att köpa beg + hjälm. Kommer ju ändå gå p en slant så det känns ju bortkastat om han inte ens vill prova. När började era barn åka skridskor? Är det ens värt att prova eller är det bättre att vänta tills nästa år?

• Svar på tråden När började ert barn åka skridskor?
  • Margit72

Båda mina döttrar har börjat åka när domm nyss fyllt 3 år och dom har båda tyckt att det är jätte kul. Har haft med bollar och annat roligt på isen. Lycka till!

• filippas

Ha ha ha jag ställde min son på isen redan när han var 1,5!!!
    Envis var han och jag tänkte att om jag inte hjälper så lär han sig!
    Han satt där och såg ilsken ut men han lyckades flera ggr ställa sig upp och gå lite..
    Idag är han 3år och det går knaggligt framåt...kanske med tanke på att vi aldrig får nån riktig vinter

SÅ UT OCH ÅK!!!!!!

• sol1

mina två stora barn var runt 1,5 år när de började åka skridskor tjejen hade lite svårt men tyckte ändå det var roligt grabben tyckte det va jätteroligt å skulle åka hur länge som hellst.
    om jag vore dig så skulle jag ändå hyra de förstora skridskorna så han får testa eller försöka låna av någon granne eller så första gången för att se om han tycker det är roligt eller ej. vi hade ju turen att mina barn fick ärva skridskor efter min systers barn så vi behövde bara köpa hjälm som ändå behövs när man åker pulka.

• Ninette

Inget svar men jag undrar jag  med

Har en dotter som blev 3 i augusti. Vi hade tänkt att hon skulle ha fått skridskor i julklapp men de vart inget med det (pga den icke existerande vintern ). Så få isar att åka på...
    Men jag funderar ändå på om det skulle kunna funka... Flyttar om en månad och där finns det fler ställen att åka på konstis...

Min sambo var förresten 2 när han började åka skridskor, tror det gick bra. Han höll på med bandy i en massa år sen iaf

• kimmye

Min son 2½ fick skrillor i julklapp. Vi var och åkte första gången i tisdags.
    Har ni sett Bambi nån gång
    Men skam den som ger sig, sonen är envis! Ska åka i morron oxå.

• SmileyMalin

Tösen är bara 8 månader så tyvärr får vi skippa skridskorna i år men nästa år så

Spelar själv hockey så längtar MASSOR efter dotterns första stapplande skär

• Mamma till tre kottar

3-4 år har vi kört på. Små skriskor har vi köpt på "brödet och fiskarna" för 20-30 kr. Hjälm har vi ju ändå till pulkabacken.

• Majsan70

2,5 år var min yngsta dotter. Men vi köper inga skridskor eftersom vi inte åker så ofta. Det blir att vi hyr när vi är iväg.

• norgesessan

sonen fyller 4 i januari, och han har inte provat ennu, men det skal vara gratis skridsko skola nesta vecka när det är vinterland (malmö) så om dom har skridsko ska han få prova...annars finns det en bana i stan också som "hyr" ut gratis på lördagar...Skal nog köpa nesta vinter när han har växt lite mer så det finns lite mer att välja på...

Svar på tråden När började ert barn åka skridskor?