• Anonym

Ångest när kvällen/natten kommer

Anonym: Usch, o nu sitter man här som en natt uggla, o vågar inte lägga mej...

• Anonym

Jag får ångest när mörkret kommer, och eftersom min sambo jobbar natt så åker han ju till jobbet vid sex-tiden, så då kryper det verkligen inpå. Jag vet ju innerst inne att skulle han jobba dagtid så skulle jag vara ännu mer ensam, så detta är ju det bästa att han jobbar natt. Men ändå så känner jag mej så himla övergiven när han åker. Skitjobbigt!

• Anonym

Tack och lov för Fl, det kan skingra ens tankar för tillfället i alla fall. När det börjar mörkna ute så brukar jag sätta mej framför datorn, sen när det väl har blivit mörkt så har jag inte så ont utav det.
    Alla problem ter sej större och oöverkomliga när man ska sova, jag brukar låta bli att försöka sova, utan ligger och tittar i mörkret, då märker jag inte att jag somnat.

• Anonym

är det nån av er som får mer ångest av o sitta här..tänkte på strålning osv från datorn..ibland kan ja uppleva stess här men vet ej vad det beror på...
    perfekt är det iaf till o skingra tankarna
    min man jobbar men kommer hem ikväll sen åker han 9 imorrn bitti kommer hem först sent sö kväll..
    snacka om att ja har förväntansångest
    önskar jag kunde ta saker DÅ d uppstår o OM d uppstår ej ha denna ångest

• Anonym

Ts
    Jag vet precis vad du menar med förväntansångest, visst är det knepigt vad hjärnan kan spela en ett spratt.
    Min sambo jobbar hela helgen också, och jag har gått och mått dåligt över det sen förra helgen, har svårt att se ljuspunkter i tillvaron när hjärnan "hakar" upp sej på sånt.

• Anonym

ååå va skönt o höra..jag menar absolut ej något elakt men skönt o höra att man ej är ensam..
    hur känner du med detta med jul osv..jag har INGEN lust alls med städ o bak osv..bara mår dåligt hela tin..sååå jobbigt!

• Anonym

Jag tycker att det ska bli skitjobbigt att fira jul, eftersom mina två stora barn är hos sin pappa, vi ska åka till svärmor och svärfar. Eftersom jag lider av dessa j-a ångestattacker så håller min hjärna som bäst på att ta ut även det i förskott.
    Är helt övertygad om att jag kommer må dåligt, och dom som inte vet nåt heller!!!
    Vet inte hur jag ska överleva, som tur är har jag min sambo som är en klippa, för så fort jag mår dåligt så tar han hand om allt och hjälper mej.

• Anonym

vad skönt att han förstår..men hur klarar du av att vistas bland dem som ej vet o varför berättar du ej?tänkte att detta kanske gör att det blir värre då du måste smyga eller hur ja ska förklara..
    vi ska ha svärföräldrarna här o i år är alla våra barn hemma så på ett sätt ska det bli kul men samtidigt gillar jag ej o ha folk hemma hos mej..tycker det är bättre när jag är borta för då kan ja gå hem när jag vill men svårt o köra hem folk som är här...

• Anonym

Håller med fullständigt det här med att kunna gå hem, men dom bor typ 25 mil härifrån så vi ska stanna några dagar. Jag vill helst inte berätta det för dom, dels är svärmor nojjig så fort det handlar om sjukdomar, sen så vet jag att dom inte gillar att gravida äter tabletter, vilket jag gör.
    Ärligt talat så kommer det nog gå åt helvete!
    Har du bara ångest när du ska lägga dej?

• Anonym

Jag mår sämst på em, för då har man så många timmar till tv:n, på dagen flyter det oftast bra för mej också, för då har man sina rutiner.
    Men mörkret på em gör ju att man inte kan vara ute så länge,(vi bor nämligen på landet, utan gatubelysning). Nu såg jag faktiskt på tv:n att det skulle bli bra väder på söndag och sen skulle det bli kallare ute. Det känns ju bra!

• Anonym

ja har ni så långt så förstår jag att det är svårare..har du haft detta länge??jag har haft det sen 92 o det kommer i omgångar..vilken tid på dygnet som helst..
    ja att äta tabl under graviditeten eller ej det är ju svårt..men upp till var o en..det finns ju bra tabl nu mera..när är det dax??det är min högsta önskan att få en liten men går desvärre ej..
    hoppas du får en bra jul i af..du får se till o ha dator så kan ju vi tala om inte annat..hihih..

• Anonym

Ja, bebisen kommer inte förrän i början på juni, så det är ett tag kvar att må så här!
    SOm tur är så finns det dator med bredband hos svärmor, så jag kan ju alltid sätta mej där, men jag hoppas att det går bra ändå!
    Ha en bra jul!

• Anonym

jag önskar dej en trevlig jul!!hoppas det kommer funka...

Svar på tråden Ångest när kvällen/natten kommer