• Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur lång tid anser du att tidsbegreppet "snart" är?
  • Dino78

Beror på i vilket sammanhang! Gäller det att att jag ska åka på semester så kan "snart" vara ett par veckor.
    Så jag kan inte rösta för det kan vara för många alternativ. Får beslutsångest

DIF i själ och hjärta
  • Norrbotten
    Nallemajatjejen skrev 2006-12-12 08:37:32 följande:
    oj det beror ju helt på sittuationen. Jag menar: jag tror att snön kommer snart = kanske innom någon veckajag kommer snart tillbaka (någon sitter kvar i bilen och väntar) = 5-10 minuter max.Röstar inte eftersom jag tycker att det är helt beroende av sittuation
    Håller me ja snat kan ju va allt från en månad till några minuter allat beror ju på vad de gäller...
    *** Stolt mamma till Alva ***
  • sandra1984

Snart för mig betyder alltid olika,helt beroende i vilket sammanhang men använder ordet och när och var.

Omöjligt för mig att svara på.Allt från 10 sek till 1 timme....

• clinan

för mig är snart två straxar

strax= 10 minuter
    Alltså snart= 20 minuter

• Fladdermusen

Beror väl på vad man pratar om.

Om man säger "Vi ska äta snart" så är det inom 10 minuter tycker jag.
    Säger man "Jag har BF snart" så menar man inom nån/några veckor

• LinaoMatilda

Som så många redan har skrivit så beror det ju så på vad det gäller. Röstade därför inte.

Det syns inte att man är ful om man går fort och skrattar mycket!
  • Tigger is a she

Tiden är relativ

Om man inte träffas så ofta, kanske en gång om året, kan man säga "men vi ses ju snart" om man menar några dagar, eller veckor.

Om min son vill mig något och jag ska ladda tvättmaskinen färdigt först, då är snart några sekunder eller minuter - knappast en vecka...

• Hjartat2006
    MINI25 skrev 2006-12-12 08:29:04 följande:
    För att inte tala om "jag kommer snart" Aaaaahhhh
Svar på tråden Hur lång tid anser du att tidsbegreppet "snart" är?