• Junija

jag hånar min kille och nu hotar han med att gå!!! :(

Vänd på det. Hur skulle du känna om han ständigt kallade dig ovannämnda ord?

• Junija

Halloj:

ursäkta, men om du inte tror på TS är det kanske bättre att inte skriva något alls, utan anmäla om du känner att detta inte stämmer - att påpeka hur hon beter sig och uttrycker sig är inte så snällt - speciellt inte som hon även förklarat att hon diagnostiserats för damp/adhd tidigare.

• Junija

TS: om du läser dina egna beskrivningar av er situation och försöker se objektivt på det du skriver, så tror jag att du förstår själv att du behöver hjälp utifrån att kunna hejda dina ord. Du verkar ha hamnat i en typ av tvångsbeteende och det finns hjälp för det.

Kontakta din husläkare och se till att denne beställer din journal från din tidigare behandling och förklara din nuvarande situation. Be att få en remiss skickad till lämplig klinik för ditt problem så ska du se att det löser sig.

Lycka till!

• Junija

TS: då tycker jag att du ka be att en läkare förklarar för din kille hur din sjukdom yttrar sig.

Sen tycker jag att ni kan gå i familjerådgivning. Du kan behöva någon som lyssnar på din kille och framför HANS ord till dig, en opartisk person som kan få dig att förtå hur han känner. För jag tror inte att du lyssnar när orden kommer från honom.

Prova i alla fall, om ni vill rädda ert förhållande. Ni har bara allt att vinna.

• Junija

Cybermum: har du haft TS sjukdom? eftersom att du vet hur enkelt det är att bara sluta?

• Junija

Cybermum: jag menar inte att sjukdomen försvarar ett sådant beteende, men det kan iaf ge en förklaring. Tyckte du lät lite osympatisk när du menade att inget verkar hjälpa henne.

TS har ju trots allt försökt förklara hur hon beter sig och förstår ju själv att det är fel, och det vore väl lite bättre att försöka komma med råd och idéer hur hon kan göra. I annat fall kanske det är bättre att inte säga något...?

• Junija

Flourtanten:
    Tänk om alla hade samma empati som du. Då skulle FL vara ett rakt igenom trevligt forum att vistas på. Hoppas fler följer ditt exempel att hjälpa, iställlet för att stjälpa.

TS:
    ta till dig av informationen som Flourtanten skrivit till dig, så ska du se att det kommer ordna sig för dig.

ALLA kan få en fungerande tillvaro i livet, det gäller bara att hitta rätt metod. Du har ju redan kommit en bra bit på väg, i och med att du själv känner att du vill ändra ditt beteende.

Stort lycka till!

Svar på tråden jag hånar min kille och nu hotar han med att gå!!! :(