• mulena

nya autism-tråden

Hej på er alla.

Jag var tvungen att öppna en ny tråd, för den gamla stängdes.

Jag ville bara berätta att vi håller på med bostadsanpassning och vår värd nekade oss balkongskydd. (hel inglasning av balkong)
    Nu har jag frågat om vi kan sätta upp en halv inglasning ni kan se bilder på det här:
    www.balkongskydd.se/produkter.html

se på den tredje bilden uppifrån. Den har jag frågat om de vill bevilja. *hoppas*
    Det är ju bättre än ingenting.

Vi har nu bytt ut kranar i badrummet och snart ska vi få magnetlåsen

• Svar på tråden nya autism-tråden
  • mulena

ingen med autismspektra-barn som har bostadsanpassat?

fick just reda på att vi ska få lås på fredag

• mulena

jsaj

men har inte era grannar några skydd alls på balkongerna? Vindskydd brukar ju vara ok. Jag tänker att det är bättre än ingenting.

kellyb

jobbigt, jag förstår dig. Det är först nu man börjar märka skillnaderna på vår son och de andra barnen på dagis Deras språkutveckling formligen sprudlar, men hos lillen står det still

Jag försöker att inte jämföra, utan ser min pojke för den individ han är, men jag förstår att det är svårt om man har fler barn
    /kram

• mulena

jsaj
    om jag vore dig skulle jag sätta upp vindskydd i allafall, liknande det som grannen har. Det ska man inte behöva fråga om lov för.

Om värden säger något så måste ju alla ta ner sina vindskydd. Vindskydd är ju inget som sitter fast för evigt, utan är löstagbart föremål. (det kan man ta med sig om man flyttar.
    Jag tror att det är helt accepterat för det mesta, liksom balkongmöbler.

Det var den jobbigaste värd du har, vad trisst inställning
    kan du inte få hjälp av bostadanpassningen att pressa värden lite?

• mulena

jsaj

ojoj, vad jobbigt. Finns det ingen väg som är bilfri, som han kan gå?

• mulena

jsaj

hej hej, vad bra att du tog upp tråden igen jo, vi ska börja med ibt
    Vi ska trappa upp under våren och själva ibt:n börjar till nästa höst. först tyckte jag det lät som långt dit, men sen när jag hörde hur det var upplagt så känns det bra.
    Lillen har ju pecsat på förskolan ganska mycket och ligger på tredje nivån, alltså han kan välja mellan två bilder (en rolig och en tråkig) och han kan hämta pecspärmen om han vill ha något, om den ligger lite längre bort. han kan välja också mellan tre bilder (två tråkiga och en rolig)
    Nu har vi börjat med pärmen i hemmiljö också och det har gått bra. Han är ju bara tre år, så det ger goda förhoppningar

sen ska vi börja registrera en problemsituation i hemmet, som vi ska ta tag i efter jul och nyår.

Jag är jätte nöjd och tycker hjälpen fungerar super bra.

apropå jaga, så tycker lillen också mycket om det

vad roligt det låter med uteträning. Har ni klarat träna upp alla situationer i hem-miljö?

ett framsteg här är också att lillen börjat leka med bilar, som man ska leka med dem. alltså köra med dem längst vägar.
    men han snurrar dem mycket fortfarande också

• mulena

det blev visst många
    men jag är också glad idag

• mulena

jsaj

granbarr i öronen? Det låter märkligt...
    Ni som har barn som har känslig hörsel hur var era barn när de var mindre? reagerande de på samma ljud eller har det ändrat sig?

Min pojke reagerar bara på vissa väsande ljud och om man snyter sig eller så, då blir han väldigt rädd. jobbigt i dessa förkylningstider, jag måste snyta mig jätte mycket just nu och försöker gå undan eller göra det så tyst det går.

• mulena

The Dreambaby Mag Lock , kan man söka också på om inte länken funkar.

Svar på tråden nya autism-tråden