• kate79

Sy ihop magmusklerna i samband med snitt?

Jag läste bara för någon dag sedan att det finns övningar som man kan göra ifall man har delade magmuskler som inte gått ihopa. Har själv delade magmuskler och ser fortfarande gravid ut trots att dottern är 9 månader, tyvärr gjorde jag misstaget att försöka göra magen slät genom raka sit-ups vilket man absolut inte ska göra.

• kate79

cameron: har inte varit i kontakt med någon, har inte förstått att jag hade delade magmuskler förrän jag läste den tråden jag pratade om, har innan trott att det berodde på att jag var så himla stor om magen med min 5 kg klump

Men jag ska ta upp det med distriktssköterskan när jag ska dit nästa gång för vägning, hon nämde ett tag efter förlossningen att jag var ovanligt stor för att ha gått så pass lång tid efter förlossningen då jag annars är smal.

Så det blir till att börja träna sen, ska bara hitta motivationen, känner mig ganska färdig om dagarna som det är. Har en livlig 2,5 åring och en 9½ månaders som är överallt.

• kate79

Jag kan svara på hur jag kunde ta reda på att det var delade magmuskler som jag "led" av.

När man gör sit-ups så höjer sig en utbuktning längst mitten av magen nerifrån och upp. Ofta har man också en inbuktning precis under magen, ganska så stor. Man kan även känna genom att trycka in fingrarna i magen. Fick man in mer än 2 fingrar mellan musklerna så har man delade magmuskler och jag fick in 4!!

Men det är ju inte helt tillförlitliga källor som jag fått detta från utan någon här på Familjeliv.

Svar på tråden Sy ihop magmusklerna i samband med snitt?