• Fiaflopp

Idag fick vi domen :-(

Gumman....vi är ju som du vet i samma sits nu,efter många ivf försök så är vi nu inne på äggdonation.
    Det tog ett litet tag att acceptera men till slut så längtar du efter en sån behandling lika mycket som efter en lyckad ivf...jag lovar!
    Tror dessvärre att det bli korsdonation,alltså att din ev syster ger sina ägg åt en annan (av känslosamma skäl vilket är bra) och du får av en annan som även hon ska likna dig så gått det går.

Har man egen donator så blir kötiden lite kortare,först ska donatorn som du bidrar med lämna prover och är dom ok så måste hon göra om det efter ca 6 månader innan hon får lämna ägg.
    Har man ingen donator så är kötiden 2-3 år som det såg ut nu.

Prata med mig om du vill,vi är i samma sits efter flera ivf!

KRAMAR

• Fiaflopp
    Miafia33 skrev 2006-11-15 09:53:19 följande:
    TS: du kan ju alltid starta en tråd i ämnet så du kommer i kontakt med henne
    Inte bokstavligen,då blir tråden bortplockad tyvärr...

Svara på ditt meddelande nu TS!!
  • Fiaflopp
    Future skrev 2006-11-15 13:50:47 följande:
    Hej Paprikan. Jag känner med dig eftersom vår läkare vid förra misslyckade IVF'en bad oss börja fundera på ÄD eftersom jag är svårstimulerad. Då kände jag bara en stor, stor sorg att inte få genetiska barn. Men för mig har det förändrats sedan dess. Jag har tagit mig tid att landa i det och jag VET att om vi fick ett barn med hjälp av ÄD så skulle jag älska den kravlöst och oändligt mycket. Jag menar på inget sätt att skuldbelägga dig med detta, utan ge dig lite uppmuntran och hopp på vägen. Landa nu i detta, låt dig få sörja ut och ta sedan ett beslut. Om du har möjlighet kan du göra ÄD via Finland som har kortare köer. Och om du går in på "äggdonation"'s forumet här på FL så kan du hitta dem som gjort ÄD i ett EU land (privat) och fått pengar tillbaka från Försäkringskassan i Sverige! Men det är förutsatt att du är under 38 år tyvärr.Lycka till och många kramar.
    Pengarna tillbaka-förmånen skall tas bort efter årskiftet tyvärr.
  • Fiaflopp
    Future skrev 2006-11-15 14:08:09 följande:
    Tack för att du följde upp det Fiaflopp! Och vad synd naturligtvis att de tar bort det. (att försäkringskassan ersätter utgifterna)
    Ja verkligen!!

TS: Kyss
  • Fiaflopp

Jodå det får man,om man ej är över 38 år har jag för mig,fast det är ca 3 års kö om man inte bidrar med en donator till "äggbanken"

• Fiaflopp

Man får 2 st försök föresten...

• Fiaflopp
    Dubbelwe skrev 2007-02-01 20:44:37 följande:
    Hej och kram till er som behöver en! Det är en djungel det här med att skaffa barn har jag märkt efter idoga försök i ett par år nu.Vi ska genomföra vårt första IVFförsök under våren. Jag har täppta äggledare och läkarna säger att vi har verkligt fina chanser att lyckas med detta.Men, förlåt mig för min okunnighet, hur vet de vilken kvalite äggen har innan man försökt? Jag har ju aldrig plockat ut några, men har fina provsvar på allting och regelbunden egen ägglossning.Hur fick ni reda på att äggen var av sämre kvalitet?Om jag har fina ägg skulle jag också gärna donera. Det skulle kännas bra att kunna hjälpa till på något sätt, nu när jag vet av egen erfarenhet hurr besvärligt det kan vara och hur stor längtan efter ett barn är. OCH hur fort tiden rinner ifrån en.Kram.
    MAn ser inte kvaliteten på äggen förräns man plockat ut dem tyvärr och precis som de sa till dig sa det till oss...

Nu sitter vi här med 6 fulla ivf (aldrig fått till frysen pga dålig äggkvalitet) och väntar på äggdonation...

Ville inte deppa ner dig utan bara vara ärlig,jag var väldigt besviken på läkarna som sa att vi hade SÅ bra chanser med ivf innan de ens visste,för man TROR ju på vad läkarna säger!!

Kram och stort lycka till!!
Svar på tråden Idag fick vi domen :-(