• Paprikan

Idag fick vi domen :-(

Idag fick vi domen, det blir inga biologiska barn

Vi var på HS och träffade den läkaren jag gillar bäst. Han var väldigt rak och ärlig och sa att vi hade som bäst 5% chans att få barn med IVF. Det var väldigt hårt att höra, men ändå vad jag var beredd på. Vi gick igenom tidigare behandlingar och ev metoder för att förbättra chanserna, men ingenting var värt att pröva. Mina ägg har uppenbart väldigt dålig kvalitet, eftersom så få blir befruktade och delar sig rätt. Antagligen kan min endometrios vara en bidragande orsak till detta.

Jag blev glad när läkaren själv föreslog äggdonation, vi kan få två försök gratis på HS om vi vill pröva det. Väntetiderna är långa, ca ett år, men kortas av om man har egen donator. Två av mina systrar har sagt att de vill donera, så vi hoppas på detta.

Jag ringde ena systern idag, hon som är mest lik mig, och frågade om hon ville donera ägg. Hon var inte helt positiv nu helt plötsligt, vilket kändes väldigt jobbigt. Hon vill verkligen hjälpa oss, men hennes man har tydligen sagt att han inte vill att hon donerar, att det känns konstigt om hon får barn med min man (vilket hon ju egentligen inte får iof) De ska diskutera saken och sedan återkomma när de bestämt sig. Vi pratade också om ev korsdonation, där jag får ägg av en okänd kvinna och syrrans ägg går till någon annan. Ev kan det vara ett alternativ.

Det känns väldigt jobbigt att veta svart på vitt att jag är värdelös som barnaalstrare och aldrig kommer få se en kopia av mig kräla omkring på golvet Men vi har inte gett upp hoppet än, utan vill verkligen försöka med donation också innan vi går över till adoption. Är det ingen av systrarna som vill donera kommer vi vänta på en anonym donator. Visst, det är lång väntetid, men vi är inte redo att ge upp än!

Vi har förvisso två eskimåer kvar i Uppsala som vi ska försöka med, men läkaren gav oss inte mycket hopp där...

Det är så frustrerande!! Vad kan man göra? Hur orkar man? Jag är helt slut efter 3½ år i barnlöshetskarusellen och tre IVF. Hur ska man kunna ladda om? Vill bara gråta just nu...

• Svar på tråden Idag fick vi domen :-(
  • Paprikan

Tack alla snälla tjejer!

Jag har gråtit och deppat ihop och vet inte alls vad jag vill. Pratade just med HS och kötiden är ett år med egen donator Jag tror inte att vi kommer kunna vänta så länge... Jag har en stor ångestboll i magen sedan jag pratade med syrran igår, det känns inte alls bra att göra det här... Är det något som blir bättre efter ett tag? Eller ska vi ge upp redan nu? Min man vill ju så gärna pröva med ÄD innan adoption, men jag är inte så säker på att jag vill det längre. Jag är så trött på att må dåligt..

Vad ska vi göra??????????

• Paprikan

Tack Misty! Det vore ju fantastiskt om det var så... Har det gått vägen för er?

Kram!

• Paprikan

Hej igen!

Nu har min underbara syster meddelat att hon mer än gärna vill donera ägg till mig!! Hurra!! Vet dock inte om vi kommer satsa på det eller adoption än, måste fundera ett litet tag...

Kram och tack för allt alla snälla tjejer!!!

• Paprikan

Linisen: Jag förstår vad du menar med alla hormoner och karvandet i kroppen. Jag har också vistats allt för mycket på sjukhus och börjar bli vääääldigt trött på att vara "sjuk". Jag vill bara vara som alla andra och kunna planera framåt i tiden.

Jag har väl inte direkt tvekat över tanken att det inte är "mitt" barn som ligger i magen, för det är det ju. Gener spelar ju inte så stor roll... Däremot vet jag inte om jag (läs min kropp) pallar en till hormonbehandling. Jag mår inte alls bra varken fysiskt eller psykiskt just nu, men det kan ju ändra sig till nästa år.

Kramar!!

• Paprikan

Tack alla snälla tjejer för all stöttning och uppmuntran! Det verkar lösa sig för oss iaf, trots allt. Nu har syrran varit hos läkaren och vi kanske får köra redan efter sommaren!

Stor Kram!!

Svar på tråden Idag fick vi domen :-(