• Cheri

Är det OK att ha päls på sig?

NEJ

• Cheri

men är det inte så man sponsrar? Om inte så just dina pengar men genom att bära päls så skapar man ju ett mode, därav följer det folk som köper eftersom de inte ärvt sin farmors gamla likdelar...

• Cheri
    81a skrev 2006-11-13 00:29:16 följande:
    Men samtidigt sponsrar man liite genom att gå med en snygg pälsjacka även om den är begagnad Man blir liksom en förebild för andra modeoffer. Men, men jag tycker personligen att det finns värre saker än att köpa en pälsjacka. Tex, att äta hela lass med kött per år eller att unna sig en ny skinnväska varje månad
    Är det inte viss skillnad på att döda för att leva och att döda för nöjes skull?
  • Cheri
    81a skrev 2006-11-13 00:38:52 följande:
    Cheri skrev 2006-11-13 00:31:44 följande: 81a skrev 2006-11-13 00:29:16 följande: Men samtidigt sponsrar man liite genom att gå med en snygg pälsjacka även om den är begagnad Man blir liksom en förebild för andra modeoffer. Men, men jag tycker personligen att det finns värre saker än att köpa en pälsjacka. Tex, att äta hela lass med kött per år eller att unna sig en ny skinnväska varje månad Är det inte viss skillnad på att döda för att leva och att döda för nöjes skull? Du menar att du inte överlever utan kött? eller vad menade du?
    Idag jo självklart, men för att jämföra rovdjur så lär du ju inte hitta ett lejon med zebramössa
  • Cheri

Försök inte dumförklara mig för då biter jag dig i näsan!

Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?