Inlägg från: gealach |Visa alla inlägg
  • gealach

Är det OK att ha päls på sig?

Jag är kluven - jag tycker inte att det är rätt att föda upp djur enbart för vår fåfängas skull, men samtidigt kan jag inte låta bli att tycka att det är hysteriskt elegant med päls.

Jag har funderingar på att köpa en begagnad päls, däremot aldrig en ny. Jag tycker att det är synd att slänga gamla pälsar, som fortfarande går att använda, för då har ju djuret verkligen dött förgäves.

Så jag tycker helt klart att du ska ha på dig den kappa du hittat, de djuren är ju döda sedan länge, och de dog inte för din skull. Det är bättre att använda den än att slänga den, låt den komma till nytta.

• gealach
    Jamsan skrev 2006-11-12 17:03:38 följande:
    För att komentera ovanstående talare:så tycker jag inte att man kan tänka, bär man päls visar man att det är ok att döda djur för att man ska vara "snygg".
    Så tycker jag att man kan tänka, bevisligen Jag tycker däremot inte, vilket jag tror framgick, att det är OK att slänga ett fullt fungerande plagg bara för att det är gjort av djur. Då har ju som sagt djuret dött förgäves. Låt det hellre komma till nytta då.
Svar på tråden Är det OK att ha päls på sig?