Inlägg från: Tha Princes |Visa alla inlägg
  • Tha Princes

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Sheitan

de märks att du är mycket insatt i islam.. för om du inte visste de så ditt namn på FL betyder satan på arabiska..

hehe ja infödd svensk.. de kan ju du ta o berätta i den andra tråden om invandrare som är kriminella hehe

iaf nästan ALLA barnen som kommer hit är svenskar, tex tonåringar som har problem hemma , med droger el dyl i familjen.

får ja fråga dig vart du har sätt OMSKÄRELSE??
    vart DU har fakta ifrån omskärelse..

statestik tack på att alla "slaktade män lider" tack

• Tha Princes

Vargtass

Jo men ja menar att så många barn far illa i sverige oxå..
    De är inte bara vi muslimer/judar som behandlar våra barn illa som vissa tycker att vi gör..

ja tycker iof att kasta ut sitt barn är mycket starkare än att omskära sitt barn.. eller att sitta o knarka bort alla pengar tex så barnen inte har nå kläder..

nu håller dom på med en mobbing kampanj i aftonbladet är de inte oxå något "bra" svenskar ska kämpa med..

ja menar mobbing bygger på fördommar o att man anser att man har rätt att trycka ner en annan person..

tycker att de finns en viss tendes till det här inne oxå ifrån gång till gång..

o de är något vi lär våra barn , om barnen får veta att man får vara precis HUR man vill o VEM man vill så skulle de nog inte förekomma så mycket våld/mobbing heller..
    De finns alltid någon svag dessa människor kan trycka ner tyvärr..

De är helt OK ja kan svara på de..
    Ja han är omskuren han o hans lille bror o 6 kusiner till på samma dag när min man var 6 år

Dom gjorde de hemma i irak på deras gräsmatta men en massa folk som var där o spelade en massa arabisk musik(mycket trummor o trumpet).
    De va en gammal man som omskärde dom o
    barnen var mellan 2-11 år o ingen bedövning..
    dom som regerade mest var som äldre barnen. men dom grät i några minuter sen festar folket o barnen ligger på sängar o får en massa pengar o saker.

Min man hälsar att Inom araber är de så,
    är killen inte omskuren så är han ingen man heller..
    I deras länder är det mycket viktigt att man är manlig..

Ja har alltid sagt att de ska förekomma under bedövning,och sterila redskap.

Men min man lider inte av de o han säger oxå att han inte hört någon som har sagt att dom lider av det då har min man bott i irak i 19 år.

• Tha Princes

Lillan7704

Hehe visst finns de det, men dom värsta är "sånna" som inte accepterar andra människor ..
    Dom är dom värsta.. enligt mig..!

Jo de kan jag..

1. Det står i koranen som du tidigare har läst en som klippte in..

2. Det är en tradition/kultur det göras Mellanöster hos muslimer o judar.

3. O vi /födda muslimer väljer att följa denna relgeion/tradition . om barnet föds av en muslim så är barnet muslim.

O omskärning anses inte heller som en "ISLAMS GREJ" utan som tradition.

som ja skrev innan så i arabländerna är de så är du inte omskuren så är du inte heller man.
    Det anses Orent att inte vara omskuren..

Vad får dig att säga att barnen/vuxna får en sämre livskvalite om dom är omskurna..?

• Tha Princes

IlsaBlackWidow

men ärligt va ska DU göra åt de?
    De kommer att hände vare sig du vill eller inte..!

För er är de hemskt de är OK .
    men de anses de inte vara för dom som omskär sina barn..
    De är en tradition..

De är ok att tycka de e hemskt.
    Men de behöver ju inte gå till överdrift..!
    man behöver ju inte vara gränsen till otevligt.

För jag/vi som inte är emot de har lika mycket rätt som dig att säga vad man tycker o tänker, att leva o göra de man gör. (de vill säga inge kriminellt så klart)..

• Tha Princes

Lillan7704

jo vettigt argument för mig/ oss..!
    o omskärelse är inget som blev "på hittat" igår direkt ...

• Tha Princes

Vargtass

jag tror att du har lite svårt att förstå att de är inte BARA pga relgeion man gör det även traditon /kultur!

Mitt barn får gärna konvertera om han vill de senare, inga problem alls. o bara för att man är omskuren så betyder inte att man alltid är muslim..

Man ser de inte som Stympning utan tradition..

ja har pratat mycket med min man om detta o han säger även att om sonen inte blir omskuren så är han inte man..
    I arabländer är de så ,inte omskuren ingen man o är man ingen riktigt man där så anses man som "mes"..

de flesta familjers söner blir omkurna..

ja kan inte sitta o SÄGA VARFÖR o ge fakta om vad som är "bra" med det.
    Men ja kan även inte säga vad som är FEL med det då flera miljoner män har /ska bli omskurna.

Ja menar hur kan de vara OK för 1½ miljard männsikor?

Tycker ni även inte att OM de skulle vara så hemskt som vissa påstår så skulle de inte bli lagligt i sverige?
    tror ni inte att dom undersökt de noga innan dom gjorde det lagligt??

ang min man omskärning så säger han inget om det, han kan sitta o kolla på videon rätt ofta..
    hans mamma var inte med, hans pappa stog brevid då en av hans farbröder höll i honom.
    han grät i kanske 5 min o sedan var det bra..
    de inkluderar ALLA barnen..

• Tha Princes

Kedu

bra skrivet.. inte min man heller kommer ihåg det om han inte ser på bandet...

Som sagt vi/dom ser de inte som övergrepp..

• Tha Princes

palmblad

ja tror ja ska tro på vad min man säger o inte vad du tror..
    han säger att han kommer inte ihåg det, inte hans kusin heller o dom var jämna gammla..

de är ord i från min mans mun.. inge påhittat iaf..

• Tha Princes

palmblad

frågorna är bar dom samma för de mesta..
    Vi kommer inte att komma fram till ngot eftersom du är emot o ja inte emot...

De är ju som att sitta o jämföra dagen med natten..
    de går inte för vad ja än skriver o de kommer ifrån min man o hans familj som LEVER i arabländer så duger det iaf inte..

o ja ville ju veta vart ifrån du har fått statestik ifrån att dom känner sig "stympade" o vart DU har din egen erfarenhet om islam o des traditioner?

• Tha Princes

palmblad

Jag har sett stympning på TV och det förstärker bara mina argument mot det.
    Finns andra sätt att skydda sig mot sjukdomar än att skära i barn.

Omskärelse på tv.. hmm så de är där ifrån du tar din statestik..
    *hehe*

Ja ser mycket på tv o inte F*n kan ja ta de som en källa för de eller?

som en person skrev till dig, du har inte sätt det eller varit med eller sätt efteråt hur barnet mår efter..
    eller om barnet har ont efter..

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning