Inlägg från: palmblad |Visa alla inlägg
  • palmblad

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Tha princes: Tycker du inte själv det borde finnas bättre sätt att väkomna en son utan att skära i honom?
    Du skulle alltså inte stympa din son om det inte fanns bedövning?
    Men bedövning gör ont också o ingreppet är inte nödvändigt, hur ser du på det?

• palmblad

Om föräldrarna straffas har barnet får upprättelse på att det de utsatts för är fel.

• palmblad

Precis, Sheitan! Fattar inte att man får skära i friska barn år 2006.

• palmblad

Tha princess: Vågar du inte svara på min fråga?

• palmblad

Lolilla: Jo, det tänker jag jämföra så länge jag lever.Det är inte mer okej att stympa en pojkes könsorgan än en flickas.

• palmblad

Lolilla: Ja, jag är insatt. Pojkarnas STYMPNING är mycket mildare, men det är att skära i friska barn oavsett grad jag är emot.

• palmblad

Enda skälet till att ta bort en frisk blindtarm, har jag hört av de som ska jobba i u-land lång tid, så de inte ska behöva bli utan vård ifall de får blindtarmsproblem där.

• palmblad

Tha Princes: Varför svarar du inte på min fråga?

• palmblad

Tha Princes: Lagen om kvinnlig stympning är sån att även om du gör det utomlands o bor i Sverige, straffas du. Om det var samma sak med stympning på pojkar, skulle du begå lagbrott då?

• palmblad

Lolilla: Kan ju va för att de fått sig itutat att de inte är stympade, som de känner sig så.

Tha Princess: Är det så viktigt att skära i sitt barn att man är beredd till lagbrott? Om inget annat land tog emot dig då? Och man skulle kunna leta rätt på dig för att utmäta straffet.

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning