Inlägg från: Tha Princes |Visa alla inlägg
  • Tha Princes

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

klemenza :

Haha mitt samvete plågar mig inte alls.. ja sover gott om natten varför skulle ja har dåligt samvete för??

Lillan7704:

ja ja tyck som du vill, om du skulle läsa allt ja skriver så skulle du se min fråga de bevisar bara på att du läser bara de du vill

• Tha Princes

Miss Helena

inte du heller läser allt ja skriver ja tror nu att i TRE inlägg har ja sagt de om dop o att ja INTE JÄMFÖR det med omskärelse ..
    Men DOCK är det något ni gör inom eran relegion..

• Tha Princes

lillan :

ja skriver det en gång till...

En sak som jag verkligen undrar över är om ni överhuvudtaget läser allt jag skriver!??

Ja vill ha svar på en fråga som ja har ställt ett par gånger nu?

Om de bli olagligt att omskära pojkar, TROR ni då inte att de kommer att förekomma ändå`?

Är de då inte BÄTTRE att det sker under en läkares händer med bedövning?

eller ni kanske tycker de e bra att man gör de hemma med kökskniven vid bordet eller? o ingen bedövning eller smärtstillande?? inga sterila redskap?:-O
    för de förekommer i andra länder o kommer att förekomma här om det förbjuds.

• Tha Princes

palmblad

de där inlägget var ju sååå J*VLA DUMT att ja inte äns tänker kommentera det!!!!!!!!!!!!!!!!

undra vem de e som e sjuk igentligen!!!

va har DU för rättigheter o sitta o dömma MIG o alla andra o säga att vi inte tycker om våra barn!!!!!!???????????????

• Tha Princes

Jo visst ni får tycka precis som ni vill, även jag o alla andra miljarder muslimer /judar oxå för den delen..

O om de förbjuds så kommer inte fängelsesraff att stoppa det..

Jag älskar min son precis lika mycket som ni gör, o alla andra om omskär sina sönder älskar dom nog inte mindre än vad ni gör..

de ni kan göra för att få ett stopp på detta om ni verkligen vill ha de, namninsammling o skicka in det till regeringen..

ja e bara rädd för att de kommer att drabba barnen mera, ja menar mår barnet som blir omskuren utan läkarn vård bättre för att föräldrarna får sitta i fängelset??..
    ja menar ingreppet är ju redan gjort...

ja lämnar denna diskution nu o hoppas att någon anna kan sitta här o svara o försvara sig, men ja kan ju bara säga att Islam o judendomen är STORA relegioner de är ju inte direkt en handfull människor som är muslimer/judar..

hoppas att ni får fram det ni vill, för ja har iaf försökt försökt att få er att förstå i från bådas synvinklar..

tack för mig de va "trevligt" att diskutera..

Lycka Till

• Tha Princes

Måste ju bara skriva fast ja har LOVAT mig själv att INTE skriva..

men de spelar ingen roll vad ni skriver,så kommer de att förekomma vare sig de är olagligt eller inte..
    även om de blir straff på de så kommer de att förekomma..

se de bra istället att vi har de bra här som kan få en läkares hjälp o bedövning..

tack för mig

• Tha Princes

palmblad

för de första skulle ja bli MYCKET ledsen om de blir olagligt då ja VET att de kommer att förekomma utan sterila redskap o utan bedövning, vilket ja tycker är fruktansvärt..

om de skulle vara olagligt här skulle ja åka till ett annat land o göra det där de finns bedövning o man kan få läkar hjälp..

• Tha Princes

Utopia

tror du ÄRLIGT att 1 ½ miljard männsikor riskerar sina barns liv?
    Va ärlig nu gumman
    om de vore livshotande så tror ja ärligt inte att de skulle få förekomma..

Vi riskerar inte våra barns liv, de är en tradition man gör när man har fått en son, de blir en stor fest o de firas att man har en son..
    de har gjorts i mångra år detta o kommer inte att sluta för att man förbjuder det, de kommer snarare att bli värre.
    man kommer att gömma sig undan om de nu blir straff på de o islut ändan så är de iaf barnet som råkar mest illa ut eftersom man inte får medecinsk hjälp?

Lek med tanken att de förbjuds TROR DU? att alla muslimer i sverige kommer att sluta att omskära sina söner?
    de heter omskärelse på pojkar inte stympning om du inte visste de

nej de kommer att sluta med att man gömmer sig undan gör de med redskap som INTE är sterileserad på sjukhus utan en läkares vård o UTAN BEDÖVNING.. vi säger at något barn får infektion?
    hur många tror du då kommer att åka till sjukhuset med barnet om dom vet att dom kommer att få fängelse för de?

Nej de är barnet som lider hur ni än vrider o vänder på det..!

• Tha Princes

palmblad

har ja äns pratat om kvinnilg KÖNS STYMPNING??

de är frukstansvärt sjukt då dom klipper bor o syr igen för att kvinnan inte ska känna någon njutning då hon har sex,dom tycker de är bra så hon inte längar efter sex o kanske har de utanför äktenskapet..

du kan ta o sluta jämföra Stympning med omskärelse för de är mil tals skillnad då kvinnan i 100 % av fallan LIDER av ingreppet.

de borde vara döds straff på kvinnlig känsstympning

o kom nu inte med ditt dravel att män oxå lider kanske 2 % av vi säger 9 miljoner män lider av det!

ja menar araber spec vill utöka sin familj o idèn är väl inte så bra om man omskär männen om dom inte skulle kunna njuta av samlag tex??

nej kämpa för att de ska vara LAG PÅ ATT DE SKA SKE PÅ SJUKHUS istället för att ni ska försöka förbjuda det helt..
    de är iaf barnet som lider ännu mera då..

eller vad tror du??

• Tha Princes

palmblad

ser att ja är lite trött o läste galet

i så fall skulle ja åka till min mans land o omskära min son, för ja VET att i muslimska länder kommer de aldrig att bli förbjudet.. de är ja SÅ säker på..

Men ja skulle omskära min son på ett vilkor då att de blir under bedövning..

men nu har ja inte det problemet eftersom ja är välkommen att göra de i sverige..

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning