manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning
Tha Princes: Jag sa att han kan få MER njutning av förhuden.
Tha Princes: Jag sa att han kan få MER njutning av förhuden.
Tha princes: Det ÄR hemskt. Ändå tillåts det tyvärr. VARFÖR ska man beröva män möjligheten att avgöra, om de får njutning vid förhuden? Du svarar ju aldrig riktigt!
Tha princes: VARFÖR ska man beröva nån möjligheten till njutning via förhuden?
Spelar ingen roll att du anser att stympning inte skada. Skada är att skära i en frisk kropp utan personens medgivande. Enligt den definitionen är även håltagning i bebisars öron skada, men det går att återställa.
Tha princes: Klart det är för att få in barnen i religionen som man stympar. Vad skulle det annars vara?
morsan... Men nog har ett barn rätt att veta att det är döpt; bara att det är döpt eller inte. Träffa nära o kära kan man göra ändå, o ha namnfest, men vi döpte också utan tro. Mycket lite tro har vi i alla fall. Men vi ville att barnen skulle kunna konfirmera sig utan att behöva döpas i tonåren.
Lillan... Håller med dig. Du har alla kroppsdelar i behåll efter dopet, vilket du inte har vid stympning.
Tha Princes: VARFÖR svarar du inte på min fråga? VARFÖR ska man beröva killar den chans till njutning via förhuden som finns?
Och VARFÖR "föds" barnen till muslimer? De har ingen uppfattning om tro då. Om en kristen o en muslim får barn, VARFÖR kan man inte lika gärna låta barnet växa upp som kristen då?
KAN du inte svara?
Jag struntar fullkomligt i kunskap. Muslimer är den största religiösa gruppen som stympar helt enkelt.
Stympning är tillåtet pga. man vet att folk inte skulle kunna låta bli att göra det ändå, plus att jag tycker att Sverige är för mesigt med lagar mot andra nationaliteter.
Tha Princes: Jag vill inte ha mer kunskap om islam än den jag redan har och den är inte positiv, tyvärr. Svar på din fråga.
Kedu: Äsch, de flesta som döper gör det inte för tron. Visst är det egenligen fel, men det skadar ju ingen. Folk stympar ju sina barn bara för att så många andra gör det, så vad är skillnaden? Jo, att dopet inte lemlästar.
Religion svår att påverka... Nej! Det är bara att bestämma sig, för nån Gud inte bestämmer över våra barn, för ingen vet om det finns nån Gud ens en gång.
Är det nån som är för stympning som kan förklara, varför ni kallar det OMskärelse? Vad är det ni vill göra om? Förstörnings-skärelse vore lite bättre att säga.