Inlägg från: Tha Princes |Visa alla inlägg
  • Tha Princes

manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning

Könsstympning på kvinnor är o ska vara förbjudet!!..

tänk efter vi här i sverige har bestämmt att de inte är olagligt att omskära pojkar ja tror nog att vi med våra ursäkta "löjliga" regler har kollat upp detta o anser att de inte är skadligt för pojken att bli omskuren, de vill säga att de är på sjukhus.

Flickorna får fysiska handikapp genom att dom stympar dom, men de är inte bevisat på pojkar att dom får en handikapp..
    jämför inte kvinnlig könsstympning med mannlig omskärelse, för de är 2 HELT OLIKA saker.. på tjejen klipper dom bort blygläppar, klitoris och syr i hop hålet så litet att de bara kan komma mens blod ur den .. TÄNK när dom förlorar oskulden vilken smärta!.. o dom kan ALDRIG njuta av sex heller. och för pojkar klipper dom "bara" bort 2-3 cm på förhuden , ja kan inte fatta hur man kan jämföra dom 2 grejjerna med varandra
    nee skulle de förbjudas så skulle de vara för många som gör det i hemmet o då kan de vara mera riska för infektioner o sånt..

Ne ja e glad att man kan göra de på sjukhus under sterila förhållanden och under en läkares uppsyn..

De är ju lagligt så ja fattar inte vad ni gapar om??
    sverige har bestämmt att de är OK för pojkar men inte för flickor..o de tycker jag är bra...

tänk er i alla andra länder där dom omskär pojkar där kommer de hem en "hemma doktor" och gör det hemma , där är de inga sterila redskap o ingen bedövning + att de är minst 40 grader varmt där tänk på infektionsrisken, o majoriteten av alla män i mellan östern är omskurna o de är ju en del som lever idag

• Tha Princes

Ja jag tycker det är OK att man kan bestämma över barnet, för dom barnen som blir omskurna är antingen muslimer eller judar o dom är uppväxta i den relegionen så för dom är de normalt.

det skulle snarare vara "konstigt" om dom inte skulle vara omskurna.

Det enda du/ ni tänker på är att de är relegionen som styr o speciellt när det är muslimer inblandade så blir det high life på familjeliv..

det är helt NORAMALT för barn som växer upp inom en viss relegion att vara omskuren.. så är det bara..

det ja ville på peka med lagen är att ni tycker att de är övergrepp på barnen o ja menar att det skulle ju inte vara lagligt om de skulle vara kränkande för barnet..

ja har inte mött en endaste man som mår dåligt över att dom inte är omskurna.. inte en endaste..!

Föräldern bestämmer väl över barnet? eller hur gör du/ni med era barn?
    majoriteten i sverige döper sina barn? är inte de oxå taskigt att skriva in dom i svenska kyrkan utan att barnet kan säga något?
    nu jämför ja inte dop med omskärelse med dock bestämmer ni över barnen om ni döper dom.

vare sig ni sitter här o skriver så kommer omskärelse att fortsätta med lagen eller utan.. tyvärr
    ta de posetivt istället att man kan få läkar hjälp så de inte händer som en annan skrev att barnen blir sjuka o kommer in på sjukhuset för att någon klåpare har gjort det på barnet!..
    vare sig vad ni /du tycker så händer det. flera miljoner pojkar blir omskurna runt om i världen än i dag..

De ja känner är att de bara ska klankas ner på relegioner hela tiden här o de är så tröttsamt.

skriv in till regeringen o säg att ni vill förbjuda det? gör en namn insammling.?
    istället för att starta ett korståg emot det här på nätet...
    för de hjälper i alla fall inte..

• Tha Princes

Vargtass :

de spelar ingen roll vilken kvinnlig könsstympning det är så är den olaglig..

Men kan du svara på hur de kan komma sig att de e lagligt för pojkar o inte flickor?

o varför det heter omskärlese på pojkar o stympning på flickor??

• Tha Princes

Det spelar ingen roll ja kan sitta här o skriva tills ja får min pension o de kommer inte att bli bättre..

barn omskärs o så kommer de att bli, o de finns nog ingen som skulle ändra sin tro bara för att ni sitter o skriver här..
    de tvivlat ja mycket starkt på..
    så svag e nog inte tron direkt..

alla får tycka o göra som dom vill, tycker att man kan ju ta o acceptera att männsikor e olika..

tycker du inte att de är BRA att de e lagligt? så att man kan göra de på sjukhus?
    eller du kanske tycker de e bra att man ska göra de hemma? utan bedövning o allt??

ja fattar inte riktigt.. för e de inte lagligt o man kan få hjälp på sjukhuset så görs de hemma... så är de bara...

men ja orkar ärligt inte sitta o försvara min relegion..
    ja tänker bara på att Islam e bland världens största relegioner o ja tror inte den kommer att ändra sig för att ni sitter här på nätet i lilla sverige o trycker ner folk..!!
    Ja bra sagt att USA har de oxå.. o ja tror dom lever än oxå ! hehe.
    Barnen är oftast så små att dom inte komma ihåg något o dom känner ingen smärta heller eftersom dom bedövas o för smärtstillande efter ingreppet.
    Min mans omskärelse har ja sett på video där sitter dom ute med ett rakblad o skär i honom o han e 6 år o han skriker ska ni veta.. ska barnet omskäras så ska dom vara små o under bedövning.
    ja har själv sätt omskärelse här i sverige o barnet gråter bara för att man håller fast benen de är de enda. ingreppen känner dom inte äns, hehe o min son gråter när BVC ska mäta honom oxå då håller dom fast han oxå.. hehe o ja kan ju inte direkt säga att dom plågar han för de

Får se om ni kommer att ändra lagen då
    men tänk bara på vad som kommer att hända med dom "stackars" barnen.. utan sjukvård..

• Tha Princes

Lillan7704 : så du har mött 2 st som mår dåligt av det..
    Hmm ska vi då ta dom 2 emot flera miljarder människor då eller vad tycker du??

• Tha Princes

En sak som jag verkligen undrar över är om ni överhuvudtaget läser allt jag skriver!??

Ja vill ha svar på en fråga som ja har ställt ett par gånger nu?

Om de bli olagligt att omskära pojkar, TROR ni då inte att de kommer att förekomma ändå`?

Är de då inte BÄTTRE att det sker under en läkares händer med bedövning?

eller ni kanske tycker de e bra att man gör de hemma med kökskniven vid bordet eller? o ingen bedövning eller smärtstillande?? inga sterila redskap?:-O
    för de förekommer i andra länder o kommer att förekomma här om det förbjuds.

snacka om att tänka på barnet!..

Miss Cee

Ja kan svara på din fråga..
    Jag har ALDRIG hört talas om att man omskär någon i denna ålder..
    Det förekommer inte äns. det görs när man e barn.
    så nu har ja svarat på din fråga...

Utopia

omskärelse har förekommit MYCKET länge, det är någon Flera Miljarder mänsikor gör och har varit med om och komma att förtsätta med oxå för den delen.
    Ja säger inte att de e snällt men inom vissa religioner gör man det för relegionen som tex kristan döper sina barn , komfimerar sig.
    ja jämför inte de absolut inte men om ni inom kristensommen oxå skulle ha omskärlese med så skulle de inte vara samma sak för att du skulle anse de rätt då eftersom dina förfäder har gjort de..

Se du oxå min fråga högre upp i inlägget..

Jag har ärligt inte tid att stå o stånga min panna blodig emot personer som inte äns tänker öppna sina sinnen lite o LÄSA ALLT MAN SKRIVER..

Nu ska ja gå till min son, hoppas ni får fram era budskap o kanske om ni har tur lyckas ni få "någon" att ändra sig

• Tha Princes

Lillan7704 :
    om du ska jämföra klitoris o förhus så måste ja ju få fråga om du inte vt skillnaden på en VÄLDRIGT känslig punkt o lite hud?? Ärligt??

Spelar ingen roll om d är de över klitoris för de är inte samma sak alls..

nu har ja svarat på din.

svara på min!

• Tha Princes

Miss Helena:

de är inte ja som bestämmer över relegionen..

• Tha Princes

Miss Helena:
    kan skriva en rad till så att du förstår..

de är en sak som är tradition samma sak som kristna döper sina barn som ja har försökt att säga i flera inlägg nu.

• Tha Princes

Men ja orkar inte diskutera de här längre..
    ja behöver inte sitta o försvara en sån pass stor relegion som inte kommer att stoppas bara för att ni sitter här..

ja accepterar att alla sina åsikter o ja accepterar även att alla gör som dom vill..

ja lämnar diskutionen inte för att ja inte har något att säga, utan för att ja orkar verkligen inte slösa mera energi på att prata med folk som inte lyssnar eller läser vad man skriver..

nu ska ja gå till min "plågade" son som ja har inte någon med kännsla för som ni tycker..

Svar på tråden manlig kontra kvinlig omskärelse/könsstympning