hopplöst att hitta hyreslägenhet för 23årig dotter!!
Min dotter har en lägenhet nära centrala gbg och har nu sen början av året försökt att få ett byte till västra sthlm. Vi hittade i maj månad ett fantastiskt bra byte, och skickade in alla papper omgående. Vi fick en månad senare reda på att byte inte blev accepterat pga att min dotters hyresvärd,HSB, inte ville ha honom. När jag ringde till dom sa dom att han aldrig i livet kommer få lägenheten, men problemet var inte ekonomiskt eller anmärkningar eller i polisregistret??!!
När jag pratade med killen som ville byta, så var han helt oförstående, för till honom säger dom (fortfarande!!) att det handlar om ekonomin. Han försöker därför ordna med borgenär, bra betalt jobb mm. (Inte lätt när han måste pendla till gbg för varje arbetsintervju!) Jag tycker det känns som hsb antingen är rasister (för han är från marocco) eller så vill dom ha dotterns lägenhet för sig själva, för den är dessutom ovanligt billig i hyra!!!
Blir vansinnig o tokig på att detta nu pågått ett halvår, utan att man kommit ett enda steg frammåt.
Vi har även under tiden haft lägenheten ute på annons, men vi får INGEN som nappar!! Vi är därför HELT beroende utav detta bytet!
Känner för att ge hittelön till den som hittar min dotter en lägenhet i västerorts områdena, för hur länge kommer man ha vuxet 'barn' hemmaboende?? Det är ju dessutom jobbigt för henne.....
Tänker skicka in anmälan till hyresnämnden, för jag känner att jag MÅSTE verkligen få reda på varför karln inte blir accepterad!!! Dom får hjälpa mig!
Nån som haft med hyresnämnden att göra ?
Nån som har en hyreslägenhet att tipsa om??? haha!!
Var bara tvungen att skriva av mig!!