Upprepade missfall vid IVF-behandlingar
Hoppas jag kan ge dig lite hopp..
Jag och min man har gått igenom 4 färska ivf:beh och 7 frysta försök.
Har blivit gravid 3 ggr på frysta ägg men alla har slutat i missfall i v. 6-7..
Har gjort utredningar, tagit blodprover, mm mm..
Inga fel hittades.
Nu pausade vi sen i våras.
Efter sommaren började jag gå till en akupunktör för att få hjälp med detta och även min mage som jag hade problem med.
Hon såg att jag hade problem med magen och att jag var mycket ledsen o nedstämd.
Efter ca 10 beh skulle vi åka till CVL kliniken i uppsala.
Fick då ut 8 ägg och 7 blev befruktade. Bestämde då att vi skulle testa långtidsodling.
Så efter 5 dgr så åkte vi tillbaka. 1 ägg hade klarat sig jättefint hela vägen och 1 annat ägg var halvdassigt. Resten hade ej klarat sig. De som såg fina ut på dag 2..
Jag plussade den 13 oktober! Överlycklig men samtidigt jätterädd!
Pratade med min privata läkare som satte in Fragmin sprutor som jag skulle ta varje dag. Det hade hjälpt på en annan tjej som hade haft upprepade missfall. Fragmin är blodförtunnande och gör då att cirkulationen i livmodern blir bättre.
Nu sitter jag här och går in i v.14 idag och har varit på vul varje vecka och det ser jättebra ut.
Så förhoppningsvis så får vi en i juni.
Oron försvinner inte helt efter allt man har gått igenom men så här långt har jag inte kommit tidigare.
Om det var akupunkturen, 2 färska ägg eller fragminet som hjälpte, det vet jag inte.
Hoppas att detta ger dig ork att fortsätta kämpa även om allt är jobbigt när man är i det.
Lycka till med allt!