• Birsen

Upprepade missfall vid IVF-behandlingar

hej!

Har själv haft tre missfall och vi har gjort IVF-ICSI. Nu ska vi gå igenom missfallsutredning och jag undrar om det finns nån här som har gjort missfallsutredning och om det har gett någon resultat?
    Våran läkare säger att man oftast inte kan hitta något vid dessa utredningar.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-10-31 20:41:36:
    Vad är det för prover det tas vid missfallsutredning. Var hos doktorn idag och han tog bara ämnesomsättningsprov och en till.

• Svar på tråden Upprepade missfall vid IVF-behandlingar
  • Birsen

va tråkigt för er stjärndamm. Hoppas allt går bra och ni får en bebsi till slut.

Har dom inte sagt något om undersökning av livmodern till er?

• Birsen

Min landsting sa att dom gör ingen utredning förän tre missfall. skulle gjort det privat och bekostat själva efter andra men läkaren tyckte att vi bara hade haft oturen med två missfall så hon tyckte inte vi skulle göra utredningen då.

Men självklart måste det ju vara nåt fel eftersom båda mina missfall slutade i dag 11 efter gravtestdagen.

Hur tänker ni gå vidare JsN?
    Jag är så trött i både kroppen och psykiskt. Känns som att jag inte vill lägga ut mina sparanden på missfall

• Birsen
    Skeppet... jag har också haft många halsinfektioner och har problem med mina mandlar jämt. Har inte provat akupnktur. Men jag vet inte hur länge jag orkar med IVF länge. har haft tre missfall.
    Ska träffa doktorn på Carlanderska den 31/10. Får se vad dom säger. Men hittar dom inget fel så vill jag nog lägga ner det hela och koncentrera mig på adoption.
    Hoppas akupunltur hjälper för dig.
Svar på tråden Upprepade missfall vid IVF-behandlingar