• Simben

Pergopinglor med bebisar # 2

kärleken; nä vi ska inte stressa..vi har redan lagt upp schemat för hela veckan så det är redan spikat och klart

Dom säger att Agnes är lik mig och min släkt men nu tycker jag att sambons släkt tycker att hon börjar bli lik sin storebror och pappa så jag förmodar att hon har det bästa från oss båda

lycka till i morgon på bvc..återkom gärna med rapport om vikt och längd och annat kul

Vem är Nina lik förresten?

• Simben

hej alla..kikar im från mina föräldrars dator...tänkte bara jag skulle flytta fram listan så att alla nya pergoföräldrar kan skriva in sig

FÖDDA PERGOBEBISAR:
    Hebbe: 3 killar, Oliver, Robin och William, födda 19/4 1784 g 43 cm, 1999 g 43 cm och 1886 g och 42.5 cm efter pergokur 1.
    Serendipity:Kille, Teodor, född 24/4 3360g 50cm efter pergokur 1.
    Simben:Tjej, Agnes, Född 8/6 2135g 45cm efter pergokur 2
    Sarasofia: Tjej, Felicia, född 25/6 3060g 50cm efter pergokur 3.
    Karlavagnen: Kille, Daniel, född 10/7 3680g 51 cm efter Pergokur 3.
    Gbg30plus: Kille, Elliot, född 18/7 3485g 52 cm efter pergokur 2.
    Kärleken:Tjej, Nina, född 1/8 3310g 49cm efter pergokur 2.
    Mumzzan: Tjej, Maya, född 4/8 4405g 51cm efter pergokur ?.
    Skräpis: Kille, Daniel, född 26/8(v 32+2)1986g 43cm, pergokur 4.

Kommer snart in igen och skriver lite.
    kehe; den pyamasen som Agnes har på sgi på kortet har vi lånat av min brors pojk...bra att ha många pyamaser..

Kramis så länge!!

• Simben

hej alla! nu är jag och agnes tillbaka hemma igen efter en veckas turne hos släkt och vänner. Tyvärr så har lillstumpan åkt på en förkylning med en rinnande täppt näsa, variga ögon ch en hosta och heshet dessutom.

Idag är första dagen jag ska ge henne steg nummer två i matväg. Så idag ska hon få smaka biggstroganoff har jag tänkt. Spännande att se vad hon tycker om det

I fredags var dessutom Agnes hela 6 månader så när läkaren ringer i veckan så ska vi utvärdera hur det gått utan mjölkproteinet och se om jag ska börja äta igen lite smått eller ej. Är så sugen på att testa välling och se vad hon tycker om det och eftersom jag nu köpt dr brown flaskor så skulle det vara spännande att se om hon sväljer mindre luft med dom och kanske kan sova ännu bättre på natten. just nu ligger hon och sover ute i vagnen och har så gjort i tre timmar. två av dom var jag ute och gick med henne och sen har hon legat kvar och sovit efter att vi kommit hem. men nu vaknar hon säkert när som.

kärleken; spännande att se om det gett nåt resultat på vågen av potatisen. Fast hon har väl ätit så lite av den så det borde väl inte göra det egentligen eller??
    Tycker hon fortfarande om potatisen? Och när ska du testa med nån annan smakis?

kehe; säger som dom andra..hoppas såå att det snart blir bättre med gubben...måste vara skittungt att dra hela lasset själv och dessutom vill man ju att alla i familjen ska må bra så klart..kram till dig!!!

gbg30plus; härlig bild..längtar tills vi ska börja i januari

nej, nu ska jag gå och fixa lite innan hon vaknar och vill äta.

kramis från oss!!!

• Simben

hej alla igen i julstressen.
    Kan inte fatta att det bara är knappt två veckor kvar till julafton och vi är inte klara på långa vägar med allt som ska handlas..hjälp...

Agnes är fortfarande rejält förkyld och för henne är detta andra förkylningen sen hon föddes så 2 förkylningar på ett halvår är väl kanske inte så mycket men jobbigt nog ändå.

Agnes gillade biffstroganoffen och åt upp hela burken
    Senare på kvällen ammades hon och sen efter det så spydde hon både mjölk och mat så klart eftersom hon spyr mycket och ofta tyvärr. Idag blir det nån annan måltid. Vilken har jag inte bestämt än

Just nu ligger hon och sover men jag måste snart slita upp henne för att hämta storebror på fritids. hade varit skönt om hon fått sova nu när hon äntligen sover men inget att göra åt tyvärr.

vilken bok är det ni pratar om och som ni beställer?

• Simben

kärleken; känner igen det där med missnöjdhet vid bröstet. Det är inte bara nån fas hon går igenom då? Agnes var ju oxå sån för ett tag sen men eftersom jag använder amningsnapp så ser jag ju att jag har mat och att det finns mer fast hon börjar gnälla och så då att hon gick upp som hon skulle så det handlade alltså inte om att hon inte blev mätt. Kan det vara nåt liknande för er tros? Har du provat att pumpa ut en gång och ge på flaska och se om det är där skon klämmer?
    Inte för att jag är nåt som helst emot tillägg... ville bara tala om hur det varit för oss.
    Vet hur jobbigt det är att bråka vid bröstet. Just nu så är det lugnare igen och funderar nu om det trots allt är mjölkproteinet som har gett henne ont i magen och som gjort att hon gnällt och bökat vid bröstet eller om det bara är en fas hon nu kommit igenom. Inte lätt det här.
    Hon spyr ju fortfarande lika mycket och har massa gaser så där har det inte hänt nån skillnad mot innan när jag åt mjölkprotein.
    Vill ju kunna äta allt nu vid jul

Låter som om ni alla har bra nattningsrutiner..vi har inga alls..jag gungar henne i min famn sittandes på sängen och så somnar hon eller så skriker hon och då försöker vi om en stund igen. Oftast är det då att hon inte har spytt och rapat färdigt så då får man gå med henne på armen tills hon gjort det och sen prova igen. Sen ser nätterna väldigt olika ut. hon kan vakna många gånger och ibland bara en gång. Längtar så efter en hel natt sömn nu!!!

Nej nu ska jag gå och göra julgodis (som jag inte får äta men ingen jul utan det godiset iallafall )

Kram kram

• Simben

kärleken; jag förstår dig..men du är absolut inte dålig bara för att din mjölk eventuellt inte räcker för att göra Nina mätt. Och jag har inget emot dom som inte ammar och ger ersättning eller dom som både ammar och ger ersättning...ibland när man hör folk här inne på andra sidor så är det som om man skulle stoppa i dom gift när man ger dom ersättning men så är det ju verkligen inte. Och precis som du säger så blir det ju jättegulliga folk även av dom som inte ammats..se bara på mig

Mumzzan; låter som helmysiga kvällar och enkla sådana med Maya. Här är det mer gnäll och skrik och kämpande vid läggdags och just nu är det extra mycket då hon är förkyld.

blekingskan; hoppas testet gick bra och att det känns bra sen att vara borta en kväll. här tror jag agnes har börjat att tykännas lite och hon är mer gnällig när hon är hos pappa än hos mig tyvärr men så blir det kanske när man träffar dom mest även kvällstid. Hoppas det blir bättre när hon blir lite äldre.
    Och ja..skitsvårt att göra julgodis utan att få äta men jag gör det för bonussonens skull. Är ju ändå snart jul och eftersom vi har varannan vecka så har vi inte honom förrän nästa fredag igen och då är det mycket annat som ska göras och svårt att hinna göra nåt julgodis då så därför gjorde jag mitt älsklingsgodis idag. Förhoppningsvis ska jag börja lite smått med mjölkproteinet igen i nästa vecka. Och hoppas på att det inte är det hon är överkänslig mot.

Trevlig lucia på er alla!!!

Kram

• Simben

kärleken; vad skönt att höra att det gick bra med ersättningen och ha nu inte dåligt samvete..huvudsaken är att nina blir mätt...kram...
    hoppas natten blir bra nu och du ska se att hon även i fortsättningen vill ligga vid mammas bröst!!

Kramis

• Simben

blekingskan; jo det stämmer nog att agnes är mer mammig nu när hon är 6 månader...och mer medveten

när det gäller amningen så kan man nog inte alls lita hur mycket man kan pumpa ut kontra hur mycket dom får i sig när dom äter från bröstet. har hört dom som inte fått ut knappt nåt när dom pumpar men har massa när barnet suger så är hugo glad och nöjd och går upp i vikt så får han nog i sig det han behöver

och du..ta inte ut nattninsproblemen i förväg dom kommer ändå att ändras framöver..här är ingen dag den andra lik hur vi än försöker

• Simben

hej hej...här skrivs det för fullt ser jag
    Kärleken; du tror inte Nina är i nån fas nu då eftersom hon vaknar så på natten? Tycker nattsömnen verkligen går upp och ner hela tiden. ett par veckor så är den okej sen blir allt kaos ett tag och sen bättre igen. Man vet aldrig hur länge man får ha det bra på natten tycker jag

Själv så är då Agnes fortfarande fökyld och i natt har jag tänkt att hon inte ska få några näsdroppar nezeril så jag lär väl få sitta med henne i famnen hela natten. Nu på kvällen har hon vaknat flera gånger och jag har gått in och sövt om henne. Sen en gång så gick sambon dit och försökte och då skrek hon i högan sky så jag fick ta henne igen och söva om henne...tror minsann att hon tykänns på riktigt nu och det är riktigt jobbigt. Vill sååå att pappa oxå ska kunna natta henne. Känns som om allt ligger på mina axlar nu...hoppas bara det var en tillfällighet.

I förrgår natt så hade vi en riktigt jobbig natt då hon vaknade och gallskrek så hon väckte hela huset som då var jag, sambon och hans son. hon hostade och skrek om vartannat så jag fick ge henne panodil, bricanyl och näsdroppar och sen gå och vagga fast det tog en bra stund innan hon lugnade sig.

förra natten blev däremot en mycket bra natt då hon somnade redan vid tjugo över sju på kvällen efter att då fått bricanyl och näsdroppar..sov sen till lite innan tolv då hon började hosta och var jättetäppt i näsan. jag gav henne mer näsdroppar och bricanyl och vaggade henne till sömn i famnen utan att ge henne nån mat och hon somnade om och jag la ner henne. Hon hostade ett par gånger sen så somnade jag och vaknar tio i sju på morgonen utan att hon väckte mig..då sov hon fortfarande och hade alltså inte ätit på hela natten. Hur skönt som helst
    men mina bröst tyckte inte detsamma

Men i natt ska hon få klara sig utan näsdroppar..är livrädd att hon ska bli beroende så jag ska testa en natt utan nu och jag räknar redan med att jag själv inte lär få sova så mycket i natt.

Idag har jag oxå börjat med mjölk i kosten igen eftersom vi inte har märkt nån jätteskillnad från tiden utan så testar vi och ser om det blir nån skillnad nu när jag börjar igen. Annars så äter ju Agnes nu två fulla vanliga mål varje dygn. Gröt på morgonen och en burk mat mitt på dagen nån gång och hon spyr mindre då hon äter mat så jag ska snart försöka utöka detta med välling oxå och se om hon då tål mjölk eftersom det finns det i välling.

Tyvärr är hon lite hård i magen men jag hoppas den snart fungerar bättre och bättre.

det var lite om oss...ha en jättebra helg alla!!
    Kram

Svar på tråden Pergopinglor med bebisar # 2