grumligt urin?
Mitt urin är grumligt nästan varje gång jag kissar. Vad kan det vara? Är kille och det gör inte ont när jag kissar.
Mitt urin är grumligt nästan varje gång jag kissar. Vad kan det vara? Är kille och det gör inte ont när jag kissar.
Jag är fortfarande övertygad om att du har bakterier i urinen som du behöver antibiotika för att få bort. Du kan också ha äggvita i urinen (skummar det mycket när du kissar? Som en skumkrona som inte går bort direkt.). Äggvita kan ge grums i urinen. Är urinen mörk beror det på för lite vätska. Grumig urin kan du även få om du har blod i urinen. Det räcker med en bråkdels droppe. Men det kan de kolla med sticka på vårdcentralen.
Grumligt? Jag råder dig å det starkaste att gå till en läkare för att få det undersökt. Då tittar de efter urinvägsinfektion, ett antal sexuellt överförbara sjukdomar, men även efter blod, vita blodkroppar och äggvita i urinen. Man ska vara mycket aktsam när det gäller urinvägarna.
Det skummer nog inte mycket. Tror jag inte (kissar inte rakt ner i vattnet). Vad gör äggvita, blod och vita blodkroppar då? vad är det som är farligt med det?
Äggvita betyder att dina njurar inte riktigt klarar av filtreringen som de ska. Blod i urinen kan betyda vad som helst från njurarna ner till urinblåsan. Och det måste kollas upp. Men kolla skummet. Kissa rätt ner i vattnet. Skummet som bildas skall tona bort ganska omedelbart. Ligger det kvar som en liten skumkrona har du troligen äggvita. Allt sånt skall kollas. Vita blodkroppar... tja, det vet inte jag.
Har man det i urinen betyder det att njurarna mår dåligt
ska kolla det nästa gång jag kissar.. Men om jag ska ta ett test för allt detta. Räcker det med ett urinprov? Vågar inte testa mej om de ska kolla mej där nere.
*ler*. Du får inte bara lämna urinprov, utan måste kontakta din vc läkare först. Han lämnar in en provtagningsremiss till labbet om ni har ett sånt på er vårdcentral. Ring doktorn i morgon och berätta vad du sagt här, så får du nog komma in och kissa i mugg. De tar då en sticka och ser om du har blod, det kan du få reda på en gång. Sen skickar de urinprovet till odling och det tar några dagar ända upp till en vecka beroende på vad de vill odla på.
Har du haft nån feber? Minsta ont när du kissar? Fundera på sånt så du vet vad du skall svara läkaren när han frågar.
Låter nästan som du har en kraftig urinvägsinfektion.
En liten fråga till: Har du nånsin sett om du är svullen runt fotanklarna och ögonen ofta? Det är också en indikation på att du tappar mycket äggvita och att njurarna filtrerar dåligt.
nene.. Men bara jag slipper visa "den" för någon.. hehe. Jag har nog inte haft feber (som jag reagerat på iaf) och har inte haft ont när jag kissat. tror jag inte iaf.. haha.. Det enda obehag jag kännt av är att det kliat lite precis under ollonet. Men det gör det bara till och från. Känns precis som om det sitter ett hårstrå eller något där och sticks..